Confidentialité et conditions juridiques
Confidentialité
Avis de confidentialité
Déclaration de confidentialité McAfee
 

Date d'effet : 7 août 2018

 

McAfee, LLC et ses entreprises affiliées (« McAfee », « nous ») considère que la confidentialité, la sécurité et la sûreté de vos activités en ligne sont des composantes importantes de sa mission fondamentale: protéger les utilisateurs de ses produits et services (« vous », « vos ») contre les risques de vol, de perturbation et d’accès non autorisés visant leurs informations et leurs activités en ligne. Cette déclaration de confidentialité (la « déclaration ») vise à vous informer sur la manière dont nous collectons, utilisons et partageons vos informations personnelles au moyen de notre site (notre « site »), nos produits, nos services et nos applications Web et mobiles (collectivement, nos « services, ») ou dans le cadre de vos interactions avec nous.

 

McAfee commercialise des produits et services directement destinés aux particuliers (vous trouverez plus de détails sur ces produits ici « Produits pour particuliers »), ou à des sociétés et professionnels (vous trouverez plus de détails sur ces produits ici, « Produits pour entreprises »). Cette déclaration de confidentialité s'applique aussi bien aux informations que nous obtenons de votre part lorsque vous téléchargez l'un de nos services qu'aux informations que nous collectons lorsqu'un de nos distributeurs partenaires installe l'un de nos Services sur votre équipement.

 

En accédant à nos services ou en les utilisant, vous reconnaissez avoir lu cette déclaration et l'avoir comprise. Votre utilisation de nos services, ainsi que tout litige en matière de confidentialité, sont assujettis à la présente déclaration, à toute condition d'utilisation applicable (incluant toutes les restrictions applicables à l’indemnisation et à la résolution des litiges) et à tout contrat de licence applicable.

 

Au fil de la croissance de McAfee, notre activité évolue; c’est pourquoi nous sommes susceptibles d’actualiser la présente déclaration en tout temps si nous le jugeons opportun, afin de refléter ces évolutions. Si des changements significatifs sont apportés à la présente déclaration, nous vous en aviserons par courriel ou par notification logicielle, ou par tout autre moyen prescrit par les réglementations applicables. Il est important de relire périodiquement la présente déclaration et de vous assurer que vous avez pris connaissance de sa version la plus récente.

 

Cette déclaration s'applique à tous les utilisateurs de nos services dans le monde entier. Si vous êtes un résident de l'Espace économique européen, vous disposez de droits supplémentaires décrits dans cette déclaration.

 

Quels types d'informations personnelles collectons-nous?

 

Dans le cadre de nos services, nous sommes amenés à collecter des informations personnelles. Certaines de ces informations nous sont fournis directement par vous, d'autres sont collectées automatiquement dans le cadre de nos services, d'autres encore nous sont transmises par des tiers. Dans la présente déclaration, le terme « informations personnelles » fait référence aux données qui peuvent être utilisées, seules ou en association avec d'autres, pour vous identifier personnellement.

 

Nous collectons de l'information que vous nous fournissez. Par exemple, nous collectons des informations quand vous achetez un produit ou service, quand vous créez un compte, quand vous remplissez un formulaire, quand vous participez à un concours ou à une offre promotionnelle, quand vous consultez nos services à la clientèle ou quand vous communiquez de toute autre manière avec nous.

 

Les types d'informations personnelles que vous êtes susceptibles de nous fournir incluent:

 

  • vos coordonnées (nom, adresse courriel, adresse postale et numéro de téléphone, etc.);
  • des informations de paiement (incluant numéros de cartes de paiement et identifiants associés, adresse de facturation et coordonnées bancaires); et
  • des informations d'identification (incluant des informations d'identification aux réseaux sociaux pour certains services).

 

Nous pouvons aussi collecter d'autres informations que vous nous fournissez ou vous concernant, notamment des informations sur les produits que vous achetez, vos intérêts ou vos caractéristiques démographiques, des photographies ou des vidéos, et des données biométriques telles que des empreintes digitales ou vocales. Vous pouvez aussi nous fournir d'autres types de données.

 

Nous collectons automatiquement des informations sur vos interactions avec nos services et sur les équipements où sont installés nos services. Dans certains cas, nous collectons automatiquement des informations sur d'autres équipements connectés au même réseau que l'équipement où sont installés nos services.

 

Par exemple, nous pouvons collecter et utiliser les données suivantes:

 

  • informations sur les produits que vous avez consultés et recherchés et sur les services que vous avez utilisés, incluant le temps passé à ces activités et d'autres informations statistiques;
  • détails sur vos ordinateurs, équipements, applications et réseaux, incluant les adresses de protocole Internet (IP), identifiants cookie, opérateurs mobiles, identifiants d'équipements Bluetooth, identifiants d'équipements mobiles, identifiants de publicités mobiles, adresses MAC, codes IMEI, identifiants publicitaires et autres identifiants d'équipements assignés automatiquement à votre ordinateur ou équipement lors d'une connection à Internet, type et paramètres linguistiques du navigateur, préférences régionales, niveau de la batterie, mise sous ou hors tension de l'appareil, données de géolocalisation, type de matériel, système d'exploitation, fournisseur d'accès Internet, pages Internet consultées avant et après l'utilisation des services, date et heure des consultations, temps passé sur chaque page, informations sur les liens que vous activez et les pages que vous consultez dans le cadre des services, et toute autre action effectuée dans le cadre de l'utilisation des services telle que le paramétrage de vos préférences. Nous pouvons collecter ces renseignements au moyen de nos services ou par d'autres méthodes d'analyse Web; et
  • détails sur votre utilisation d'Internet, d'applications ou de réseaux (incluant les URL ou les noms de domaine des sites Web que vous visitez, des informations sur les applications installées sur votre équipement ou des données de traffic); et des informations de performance, journaux de blocages système et autres données agrégées ou statistiques.

 

Dans le cadre de nos services, notamment de détection et d'évaluation des logiciels malveillants et des pourriels, nous pouvons balayer et stocker des données de vos fichiers incluant vos courriels, pièces jointes, adresses électroniques, métadonnées, URL et informations de traffic.

 

Nous collectons cette information dans le cadre de nos services et à l'aide de technologies telles que témoins de connexion, pixels espions ou invisibles, et GIF invisibles. Pour plus d'informations sur les témoins et autres technologies similaires que nous utilisons et sur les options dont vous disposez, reportez-vous à notre Déclaration relative à l'utilisation de témoins.

 

Note concernant le Safe Wi-Fi Verizon 

 

L'application Safe Wi-Fi vous est fournie par Verizon et McAfee.  Si vous êtes un client Verizon, votre relation avec cette société est régie par les dispositions de votre contrat client incluant les conditions d'arbitrage, de protection des données et d'utilisation de Safe Wi-Fi. La version actuelle du contrat client et les conditions d'utilisation de Safe Wi-Fi sont consultables respectivement sur :  www.verizonwireless.com/b2c/support/customer-agreement et https://www.verizonwireless.com/support/safe-wifi-legal/. L'application Safe Wi-Fi intègre la technologie VPN McAfee pour vous garantir des communications sûres et cryptées.  Les données transmises par Safe Wi-Fi ne sont pas lisibles et ne sont pas lues, collectées ou analysées par McAfee. Si vous êtes un client Safe Wi-Fi Verizon, votre relation avec McAfee est régie par l'Accord de licence McAfee, qui est consultable dans l'onglet Accord de licence de la section  https://www.mcafee.com/consumer/fr-ca/policy/legal.html?tab=license, et par la présente Déclaration de confidentialité.

 

Informations provenant de tiers

 

Nous pouvons obtenir d'autres sources des informations vous concernant que nous pouvons ajouter aux informations que nous collectons directement. Par exemple, nous pouvons obtenir d'autres sources les types d'informations suivantes: informations de paiement ou de livraison que nous utilisons pour corriger nos registres; informations d'achat ou de remboursement; et informations d'inscription et d'utilisation des services à la clientèle.  Pour assurer le fonctionnement de nos produits de contrôle d'identité pour les particuliers, nous pouvons aussi collecter des informations de crédit et d'identité que nous utilisons pour prévenir et détecter les fraudes.  

 

Informations de localisation

 

Certains services peuvent demander une autorisation d'accès à votre localisation. Si vous accordez cette autorisation, nous collectons des informations sur votre position à l'aide de technologies GPS, sans fil ou Bluetooth. Vous pouvez réguler les accès à vos informations de localisation dans les paramètres de votre équipement mobile. Nous pouvons aussi consulter votre adresse IP pour déterminer votre position générale.

 

Comment utilisons-nous les informations que nous collectons?

 

Pour contribuer à votre protection

 

Lorsque vous installez ou utilisez un de nos services, il est exécuté en tâche de fond sur votre équipement ou dans votre environnement en vue de prévenir les menaces et de mieux assurer votre protection, la protection de vos équipement et celle de vos informations.  Par exemple, McAfee peut utiliser des informations pour:

 

  • analyser les données entrantes et sortantes de vos équipements pour isoler et identifier les menaces, vulnérabilités, virus, activités suspectes, pourriels et attaques, et vous communiquer la présence d'éventuelles menaces;
  • participer à des réseaux de renseignement sur les menaces, mener des recherches et adapter les produits et services à l'évolution des menaces; 
  • chiffrer vos données, verrouiller un équipement, ou sauvegarder ou restaurer vos données;
  • rechercher des mises à jour et créer des statistiques de performance pour garantir le bon fonctionnement de nos services; et
  • détecter des utilisations abusives de vos données lorsque vous utilisez nos produits de contrôle d'identité.

 

Pour notre fonctionnement

 

Nous utilisons aussi les informations que nous collectons pour d'autres objectifs commerciaux, et notamment pour:

 

  • analyser vos comportements en vue de mesurer, personnaliser et améliorer notre site et nos services, et pour développer de nouveaux produits et services;
  • promouvoir des produits et services McAfee susceptibles de vous intéresser;
  • créer et gérer des comptes et des licences, notamment en collectant et en traitant des informations de paiement et de transaction;
  • fournir des services d'assistance client et de dépannage, gérer les abonnements, et répondre aux demandes, questions et commentaires;
  • faire connaître les événements spéciaux, programmes, sondages, concours, loteries et autres offres et promotions et gérer la participation à ces activités;
  • réaliser des études de marché et de consommation, et des analyses de tendance;
  • permettre des interventions sur nos blogues et forums, ainsi que d'autres formes de communication publiques;
  • réaliser nos tâches de comptabilité, de vérification, de facturation, de rapprochement et de perception;
  • prévenir, détecter, isoler, analyser et traiter les réclamations, mises en cause, comportements interdits et activités illégales potentiels ou avérés; et
  • garantir le respect et l'application d'exigences réglementaires, de conditions contractuelles et de politiques d'entreprise.

 

Pour des objectifs publicitaires

 

Nous offrons gratuitement de nombreux produits à nos clients. Pour préserver cette gratuité, nous pouvons utiliser les informations collectés à l'aide de ces produits, p. ex. les sites que vous visitez ou les applications mobiles que vous utilisez, pour permettre à McAfee et à des tiers de vous proposer des publicités correspondant à vos intérêts. Nous atteignons cet objectif en partageant avec des partenaires sélectionnés un indentifiant attribué à votre équipement, de même que des informations de navigation Web ou d'utilisation d'applications. Cette information ne vous identifie pas personnellement et nous interdisons contractuellement à nos partenaires de l'utiliser pour vous identifier. Vous pouvez vous désinscrire de cette option dans les paramètres des produits qui incluent cette fonction de partage de données. Pour de plus amples renseignements sur les services qui incluent cette fonction et sur la méthode de désinscription, vous pouvez cliquer ici.

 

Publicité par des tiers

 

Nous collaborons avec des publicitaires tiers pour vous proposer des publicités lorsque vous êtes sur notre site ou que vous utilisez certains services. Ces publicitaires tiers peuvent collecter des données portant sur vos interactions avec le site ou les service, ou avec d'autres sites ou services, afin de mesurer l'efficacité de leurs publicités et d'en personnaliser le contenu. Pour plus de renseignements sur les technologies de suivi mises en oeuvre par McAfee et ces sociétés publicitaires et sur les options qui vous sont offertes, reportez-vous à notre Déclaration relative aux cookies.

 

Si vous avez autorisé nos services à accéder à votre localisation, nos partenaires publicitaires sur mobiles peuvent utiliser votre position pour vous proposer des publicités ciblées. Vous pouvez modifier les paramètres de votre équipement pour retirer l'accès à vos informations de localisation.

 

Autres utilisations

 

Nous pouvons utiliser des informations personnelles pour des objectifs légitimes tels que des opérations de marketing direct, des recherches marketing globales ou individuelles, des mesures de protection contre la fraude ou tout autre objectif énoncé au moment où vous nous fournissez des informations personnelles ou un consentement.

 

Avec qui partageons-nous des informations personnelles?

 

En général, nous divulguons les informations que nous collectons pour fournir les services, dans le cadre de nos communications avec vous, pour la publicité et la promotion de nos services, pour permettre des changements ou des transferts de nos activités, par obligation légale ou avec votre consentement. Par exemple, nous pouvons partager les informations collectées:

 

  • avec les membres actuels et futurs de la famille de sociétés McAfee, pour les fins décrites dans la présente déclaration;
  • avec nos fournisseurs de services;
  • si nous jugeons que cette divulgation est nécessaire et appropriée pour prévenir tout préjudice physique, financier ou d'une quelconque autre nature, ou encore toute perte, y compris tout risque de fraude ou de crédit;
  • avec des autorités gouvernementales ou judiciaires, tel que prescrit par lesdites autorités ou les lois en vigueur, ou en relation avec une action juridique, notamment suite à une citation à comparaître ou à une enquête sur une activité illicite suspecte, ou si nous considérons de bonne foi que des utilisateurs s'adonnent à des activités illicites ou illégales, ou dans les cas où nous y sommes légalement ou contractuellement tenus pour permettre à un client ou un partenaire de respecter une obligation légale;
  • dans le cadre d'une négociation ou d'une opération d'acquisition, de fusion, de vente d'actifs ou tout autre transfert commercial portant sur la totalité ou la quasi-totalité de nos actifs ou de nos activités, dans les cas où des informations personnelles sont transférées ou partagées en tant que partie de nos actifs (à condition que l'autre partie applique des conditions d'utilisation ou de divulgation de ces informations personnelles conformes à la présente déclaration ou d'autres conditions préalablement autorisées par vous);
  • avec votre consentement ou à votre demande, par exemple si vous choisissez de partager ou de publier des contenus ou des avis (notamment sur les réseaux sociaux); et
  • avec des personnes de votre choix et à votre discrétion, si le produit auquel vous êtes abonné comporte une telle fonctionnalité.

 

Nous pouvons aussi partager avec des tiers des données agrégées qui ne permettent pas de vous identifier ou d'identifier un équipement spécifique.

 

Votre droit à la vie privée en Californie – la loi « Shine the Light »

 

Sauf avec votre autorisation, McAfee ne partage pas d'informations permettant de vous identifier personnellement avec des tiers non affiliés, aux fins de leurs activités marketing.

 

Comment protégeons-nous vos données?

 

Nous mettons en oeuvre des mesures administratives, organisationnelles, techniques et matérielles pour protéger les informations personnelles que nous collectons et traitons. Ces mesures de sécurité sont conçues pour garantir la confidentialité, l'intégrité et un niveau adapté de disponibilité des données.

 

De quelles options disposez-vous concernant vos informations personnelles?

 

Comptes McAfee

 

Lorsque vous enregistrez un produit pour particulier McAfee, vous pouvez en tout temps accéder à vos informations personnelles et les corriger dans votre profil, ou fermer votre compte en accédant à la section Mon compte ou en communiquant avec nous par les moyens décrits ci-dessous. Si vous n'avez pas enregistré un produit McAfee qui se trouve installé sur votre équipement, vous pouvez interrompre la collecte de données par McAfee en désinstallant ce produit. Pour fermer votre compte ou si vous avez besoin d'assistance, rendez vous sur la page Nous contacter et cliquer sur Assistance.

 

Communications marketing

 

Pour ne plus recevoir d'information commerciale de notre part, cliquer sur le lien Désabonnement dans l'un de nos courriels ou cliquer ici pour communiquer avec le Marketing entreprises ou ici pour le Marketing particuliers.

 

Si vous choisissez de ne plus recevoir d'information commerciale de notre part, McAfee peut quand même vous contacter occasionnellement sur des sujets transactionnels ou administratifs tels que les mises à jour de sécurité, les fonctionnalités des produits ou des demandes de service.

 

Conservation des données

 

McAfee conservera vos informations personnelles tant et aussi longtemps que vous resterez un utilisateur ou un abonné enregistré de nos produits, ou aussi longtemps que raisonnablement nécessaire pour répondre à nos besoins opérationnels, par exemple nos obligations de rapprochement ou de déclarations internes, ou la réponse à vos éventuelles demandes d'information.

 

Confidentialité liée aux enfants

 

Certains services McAfee incluent des fonction de sécurité utilisables par les parents pour surveiller l'activité en ligne de leurs enfants, déterminer leur localisation ou contrôler leur utilisation d'un équipement enregistré. L'activation de ces services exige un accord parental, et nous n'utilisons pas sciemment les informations collectées à partir des équipements concernés pour d'autres fins que le fonctionnement de ces services. Ces produits permettent aux parents de supprimer à tout moment le profil de leur enfant. Si vous pensez que nous avons collecté par erreur des informations auprès de votre enfant ou si vous avez des questions ou des remarques sur nos pratiques relatives aux enfants, vous pouvez communiquer avec nous par les moyens indiqués ci-dessous. Si vous avez moins de 18 ans, vous devez obtenir la permission de vos parents pour accéder aux services. McAfee incite les parents à dire à leurs enfants de ne jamais fournir leurs vrais noms, adresses et numéros de téléphone sans leur autorisation. Si vous apprenez que vos enfants nous ont fourni des informations personnelles sans votre accord, vous pouvez nous alerter en communiquant avec nous par les moyens indiqués ci-dessous. Si nous apprenons que nous avons collecté des informations personnelles sur des enfants de moins de 13 ans (ou moins de 16 ans dans certaines juridictions), nous prendrons rapidement toutes les mesures voulues pour effacer ces informations et fermer le compte de l'enfant.

 

Résidents de l'Espace économique européen

 

Transferts de données

 

McAfee a son siège social aux États-Unis et possède des centres d’exploitation, des entités et des fournisseurs de services aux États-Unis et ailleurs dans le monde. Ainsi, nous et nos fournisseurs de services pouvons transférer vos informations personnelles, ou accéder à ces informations, dans des juridictions susceptibles de ne pas garantir des niveaux de protection des données équivalents à ceux offerts par votre juridiction de résidence. Nous prendrons les mesures nécessaires pour que vos informations personnelles reçoivent un niveau adéquat de protection dans les juridictions dans lesquelles nous les traitons. Si vous résidez dans l’Espace économique européen ou en Suisse, nous assurons une protection adéquate de vos informations personnelles transférées vers des pays hors de l’EEE ou de la Suisse au moyen d’une série d’accords interentreprises basés sur les clauses contractuelles types autorisées par la réglementation européenne. Vous avez le droit de recevoir une copie de ces accords en communiquant avec nous par les moyens indiqués ci-dessous.

 

Accès, rectification, suppression et restriction

 

Si vous avez enregistré un produit pour particulier McAfee, vous pouvez consulter vos informations personnelles et les corriger en accédant à votre profil dans Mon compte. Si vous n'avez pas enregistré un produit McAfee qui se trouve installé sur votre équipement, vous pouvez interrompre la collecte de données par McAfee en désinstallant ce produit

 

Vous pouvez aussi demander d'accéder à vos renseignements personnels, de les modifier ou de les supprimer conformément aux lois applicables, en communiquant avec nous par les moyens indiqués ci-dessous. Certaines demandes peuvent entraîner des frais d'administration lorsque la loi le permet. Nous vous aviserons de tous les frais applicables avant de traiter votre demande.

 

Même si McAfee fait tous les efforts possibles pour donner à ses clients un accès à leurs informations personnelles, il peut exister des cas où cela nous est impossible, y compris sans s'y limiter: si l'information est sujette à un privilège juridique, si l'information compromet la vie privée ou un autre droit légitime d'un tiers, si la charge financière ou l'effort nécessaire pour permettre l'accès est disproportionné par rapport au risque d'atteinte à la vie privée du demandeur, ou s'il s'agit d'informations commerciales exclusives. Si McAfee considère que l'accès à l'information doit être restreint dans un cas particulier, il vous fournira une justification et un contact pour toutes vos demandes complémentaires. Afin de protéger votre vie privée, nous prendrons des moyens commercialement raisonnables pour vérifier votre identité avant de vous donner accès à vos informations personnelles ou de les modifier.

 

Clients sociétés et professionnels seulement

 

McAfee est considéré comme un sous-traitant et traite des informations personnelles selon les instructions de ses clients.

 

McAfee exécutera les instructions écrites reçues de ses entreprises clientes à l'effet d'accéder aux informations personnelles stockées dans ses produits ou systèmes, de les effacer, de les corriger ou d'en bloquer l'accès Toute demande d'accès, de suppression ou de rectification doit être soumise par une personne autorisée à l'aide du formulaire de demande d'informations personnelles accessible sur https://www.mcafee.com/enterprise/en-us/about/legal/gdpr-data-request.html. Nous assisterons nos clients dans le traitement des demandes de leurs employés conformément aux règles de protection des données applicables.

 

Pour tout renseignement complémentaire sur les informations personnelles traitées par le produit McAfee que vous avez acheté, veuillez prendre contact avec votre chargé de compte.

 

Types de traitement

 

Nous ne traitons vos informations personnelles que dans les cas suivants:

 

  • si nous avons besoin d'utiliser vos informations personnelles pour remplir nos obligations contractuelles à votre égard (p. ex. pour traiter vos paiements et fournir les services que vous achetez ou demandez).
  • si nous avons un intérêt légitime à traiter vos informations personnelles. Par exemple, nous avons un intérêt légitime à traiter vos données pour assurer, sécuriser et améliorer nos services, pour vous communiquer leurs évolutions ou pour vous informer de nos nouveaux produits ou services.

 

Questions et plaintes

 

Si vous résidez dans l'Espace économique européen et que nous sommes dans l'incapacité de résoudre un problème concernant le traitement de vos informations personnelles, vous avez le droit de déposer une plainte auprès de l'autorité de protection des données de votre lieu de résidence.

 

Liens vers d’autres sites Web

 

Notre site et nos services peuvent comporter des liens vers d'autres sites Web utiles ou intéressants pour vous. Ces sites web peuvent être exploités par des compagnies non affiliées à McAfee. Ces sites web ainsi liés peuvent être régis par leurs propres politiques ou avis de confidentialité, que nous vous suggérons fortement d’examiner si vous visitez ces sites web. Nous ne sommes pas responsables du contenu, des pratiques de confidentialité ou des règles d'utilisations de tout site Web non affilié à McAfee.

 

Nous joindre

 

Vous pouvez communiquer avec nous concernant la présente Déclaration de conformité :

 

Aux Etats-Unis, en appelant le +1 (888) 847-8766 ou par courrier à l'adresse suivante :

 

Attn: Legal Department – Privacy Office 
5000 Headquarters Drive
Plano, TX 75024

 

Dans l'Espace économique européen, composez le +353 21 467 2000 ou écrivez-nous à l'adresse suivante:

 

McAfee, Legal Department
2000 City Gate
Mahon
Cork
Ireland
T12 RRC9

 

Vous avez le droit de déposer une plainte auprès du Commissaire à la protection des données, l'autorité irlandaise de protection des données personnelles, sur https://www.dataprotection.ie/docs/Home/4.htm, ou en composant le +353 57 868 4800.

 

Au Japon, par courrier ou par courriel, aux adresses suivantes :

 

Privacy
McAfee Co. Ltd. 
Shibuya Mark City West, 
Dougenzaka 1-12-1, 
Shibuya-ku,  
Tokyo, 150-0043
Email: MBJP_McAfeePrivacy@McAfee.com

Avis relatif aux témoins
Déclaration concernant les témoins
 

Date d'effet: 24 mai 2018

 

Nos sites Web et applications mobiles (collectivement les « services ») utilisent des témoins de connexion ou « cookies » et d’autres technologies similaires pour offrir à nos visiteurs la meilleure expérience utilisateur possible (informations personnalisées, mémorisation des préférences marketing et produit, obtention d'informations précises) Cette déclaration décrit la manière dont McAfee, ses partenaires et affiliés exploitent ces témoins et ces technologies similaires pour atteindre ces objectifs.

 

Quelles sont les technologies utilisée par McAfee et ses partenaires?

 

Comme de nombreux autres services, nous et nos partenaires utilisons des témoins de connexion et des technologies similaires, notamment pour améliorer votre expérience utilisateur et personnaliser les publicités. Les témoins et technologies similaires ainsi utilisées incluent les solutions suivantes:

 

  • Témoins Les témoins ou « cookies » sont de petits fichiers généralement composés de lettres et de chiffres qui sont déposés sur votre équipement lorsque vous visitez un site Web. Le témoins sont largement utilisés pour simplifier l'utilisation des sites Web, pour en améliorer le fonctionnement et pour fournir des informations analytiques.

  •  SDKLes SDK ou kits de développement logiciels sont des blocs de code fournis par nos partenaires qui peuvent être installés dans nos applications mobiles. Les SDK nous aident à comprendre la manière dont vous interagissez avec nos applications mobiles, et collectent certaines informations sur votre équipement et le réseau que vous utilisez pour accéder à nos applications et à d'autres applications installées sur votre équipement. Les SDK partagent souvent avec nos partenaires les identifiants publicitaires mobiles assignés à votre équipement (aussi appelé IDFA ou « Identifiants de publicité » sur les appareils Apple ou « Identifiant publicitaire» sur les appareils Android).

  • Témoins de connexion Flash. Un témoin Flash est un petit fichier de données qui est déposé dans un ordinateur à l’aide d’Adobe Flash ou d’une technologie similaire, qui peut être intégrée dans votre ordinateur, téléchargée ou installée par vous sur votre ordinateur. Nous utilisons ces technologies pour personnaliser et améliorer votre expérience en ligne, faciliter certains processus, personnaliser et conserver vos réglages. Les témoins Flash peuvent, par exemple, aider les visiteurs de notre site web à régler le volume de leur appareil en se basant sur leurs expériences vidéo, à jouer à des jeux ou à répondre à des sondages. Les témoins nous permettent d'améliorer nos sites Web en mesurant quelles sections intéressent davantage nos visiteurs. Cliquez ici  pour apprendre comment vous pouvez gérer les paramètres de confidentialité et de stockage des témoins Flash.

  • Balises web. Les balise Web sont de très petites images transparentes utilisées pour suivre votre navigation sur un site ou une série de sites Web. On les appelle aussi « pixels espions » ou « GIF transparents ». Les balises Web peuvent être utilisés en conjonction avec des témoins pour mieux comprendre comment les utilisateurs se déplacent dans un site Web.

  • Stockage localLe stockage local désigne notamment les données stockées localement par HTML5 et le cache des navigateurs. Ces techniques nous permettent de stocker des données localement dans votre navigateur ou sur votre équipement.
     

McAfee, ses partenaires et fournisseurs de services utilisent les types de témoins suivants:

 

Catégorie
Objectif
Nécessaires
Ces témoins sont nécessaires à la fourniture des services (par exemple, pour permettre à l'utilisateur d'accéder à des zones sécurisées du site Web ou pour d'utiliser un panier d'achat). Ces témoins vous permettent de vous déplacer sur les sites et d’utiliser leurs fonctionnalités
Personnalisation
Ces témoins sont utilisés pour vous reconnaître lorsque vous revenez vers l'un de nos services. Ils nous permettent de personnaliser notre contenu, de nous adresser à vous par votre nom et d'enregistrer vos préférences (par exemple, vos paramètres linguistiques ou régionaux).
Recherche et analyses de mesure d'audience
Ces témoins nous permettent d'analyser les activités de nos services pour en améliorer et en optimiser le fonctionnement. Par exemple, nous utilisons ces types de témoins pour vérifier que nos visiteurs trouvent rapidement les informations qu'ils recherchent.
Publicité
Ces témoins enregistrent vos activités en ligne et notamment vos visites sur nos services, les pages que affichez, et les liens et publicités sur lesquels vous cliquez. Ces témoins nous permettent de vous proposer des publicités et d'autres communications plus conformes à vos intérêts.

 

Quelles sont mes options concernant les témoins et les autres technologies similaires?

Vous disposez de différentes options concernant l'utilisation des témoins et d'autres technologies similaires:

  • Vous avez la possibilité d'accepter ou non les témoins en paramétrant votre navigateur en conséquence. Vous pouvez aussi supprimer les témoins de votre navigateur. Pour plus d'information sur la gestion des témoins dans votre navigateur, reportez-vous au guide d'utilisation de votre navigateur. Notez toutefois que le blocage de tous les témoins risque d'affecter les fonctionnalités de nos sites Web.

  • Nos partenaires fournisseurs de technologies publicitaires peuvent proposer des options permettant de refuser l'utilisation des informations de navigation sur nos sites Web et d'utilisation de nos applications à des fins d'adaptation publicitaire. Pour en savoir plus sur la publicité ciblée par centre d'intérêt et les moyens de refuser l'utilisation de vos données de navigation à ces fins, vous pouvez visiter les sites suivants: Digital Advertising Alliance, the Network Advertising Initiative et  Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe.

  • Vous pouvez bloquer l'exploitation de vos informations d'utilisation d'applications mobiles pour le suivi de vos intérêts en paramétrant votre équipement en conséquence (option « Suivi publicitaire limité » sur les équipements iOS ou « Désactiver personnalisation des annonces » sur les équipement Android).

  • Certains produits McAfee sont offerts gratuitement. Pour préserver cette gratuité, nous pouvons utiliser les informations sur les sites que vous visitez ou les applications mobiles que vous utilisez pour vous proposer des publicités correspondant à vos intérêts. Pour ce faire, nous partageons des informations concernant votre équipement — par exemple votre identifiant d'équipement ou identifiant publicitaire en conjonction avec votre activité Web ou votre utilisation d'application — avec des partenaires sélectionnés. Cette information ne vous identifie pas personnellement et nous interdisons contractuellement à nos partenaires de l'utiliser pour vous identifier. Vous pouvez vous désinscrire de cette option dans les paramètres des produits qui incluent cette fonction de partage de données. Pour plus d'informations sur les options disponibles avec vos produits et services, veuillez cliquer ici.

  • Finalement, nous participons à l'Audience Network de Facebook, qui fournit aux sociétés un moyen d'afficher des publicités à l'intention des utilisateurs de Facebook dans les sites Web et les applications membres de ce réseau. Facebook contribue à personnaliser les publicités pour les rendre pertinentes et utiles. Vous pouvez utiliser l'outil de gestion des préférences publicitaires Facebook pour afficher et modifier vos préférences en matière de publicités, incluant les options de réception de publicités ciblées sur notre site Web et nos applications.
     

Comment McAfee réagit-il au signal « Do not track »?

 

Il n'existe actuellement aucune réponse standardisée au signal « Do not track » au niveau de l'industrie. Pour l'instant, les services et les sites McAfee ne réagissent pas aux signaux utilisateurs « Do not track ».

 

Nous joindre

 

Pour toute question concernant notre utlisation des témoins et technologies similaires, vous pouvez communiquer avec nous par les moyens indiqués ci-dessous. Le cas échéant, veillez à inclure vos coordonnées et une description détaillée de votre problème.

 

Aux États-Unis, composez le +1 866 622 3911 ou écrivez-nous à l'adresse suivante:

 

Attn: Legal Department – Privacy Office 

5000 Headquarters Drive

Plano TX 75024

 

Dans l'Espace économique européen, composez le +353 21 467 2000 ou écrivez-nous à l'adresse suivante:

 

Service juridique

2000 City Gate

Mahon

Cork

Ireland

T12 RRC9

 

Vous avez le droit de déposer une plainte auprès du Commissaire à la protection des données, l'autorité irlandaise de protection des données personnelles, sur https://www.dataprotection.ie/docs/Home/4.htm, ou en composant le +353 57 868 4800.

 

Au Japon, en composant le +81 0570 010 220 ou en nous écrivant à l'adresse suivante:

 

Personal Data Protection Manager
McAfee Co. Ltd. 
Shibuya Mark City West, 
Dougenzaka 1-12-1, 
Shibuya-ku,  
Tokyo, 150-0043
Tel: (standard) 03-5428-1100

 

Demandes de données individuelles
Demandes de données individuelles

Accord de licence
Accord de licence McAfee
 

DERNIÈRE MISE À JOUR : 26 novembre 2019

 

Merci d'avoir choisi McAfee.

 

La présente est un accord (« accord ») entre vous et McAfee, LLC (« McAfee », « nos », « notre » ou « nous ») ou, selon votre lieu de résidence ou la manière dont vous avez obtenu le produit ou service visé, l'une de nos sociétés affiliées énumérées ci-dessous. Cet accord établit vos droits et fixe les conditions selon lesquelles vous pouvez utiliser notre logiciel et nos services (« logiciel » ou « services »). Nous vous conseillons de lire ce document en entier, incluant toutes les modalités y reliées, parce que toutes ces modalités sont importantes et qu’elles constituent, ensemble, cet accord qui s’applique à vous. VEUILLEZ PORTER UNE ATTENTION PARTICULIÈRE À LA DISPOSITON D’ARBITRAGE EXÉCUTOIRE ET À LA RENONCIATION AUX ACTIONS COLLECTIVES CI-DESSOUS, QUI INFLUENCENT LA RÉSOLUTION DES LITIGES.

 

En cliquant sur un bouton d’acceptation, qui indique électroniquement votre consentement, en téléchargeant le logiciel ou en utilisant autrement le logiciel ou les services, vous acceptez les conditions générales de cet accord. Si vous n’acceptez pas les conditions du présent accord, n’installez pas le logiciel ou les services, n’y accédez pas et ne les utilisez pas. Si vous avez accepté de multiples versions de cet accord, la plus récente version que vous avez acceptée constitue l’accord entre vous et nous, et celle-ci annule et remplace toutes les versions précédentes. En cas de conflit entre n’importe laquelle des versions traduites de cet accord et la version anglaise, c’est la version anglaise qui prévaudra.

 

Le présent accord couvre les éléments suivants :

 

  • Conditions de licence (incluant restrictions, propriété, changements, résiliation et confidentialité)
  • Conditions de paiement et de soutien (incluant renouvellement automatique, annulation, remboursements, soutien et mises à jour)
  • Conditions propres à certains produits et services (incluant les produits gratuits)
  • Conditions propres aux services de protection de l'identité
  • Arbitrage exécutoire et renonciation aux actions collectives
  • Conditions juridiques générales (incluant garanties limitées, exclusion de garanties, limitation de responsabilité, entités qui concèdent la licence et dispositions juridiques locales)
  • Coordonnées de McAfee

 

CONDITIONS DE LICENCE

 

 Octroi de licence pour utilisation personnelle. Nous sommes heureux de vous octroyer une licence personnelle, non-transférable, non-exclusive et à durée limitée visant l’installation et l’utilisation de tout logiciel et de tout service pour lesquels vous avez acheté un abonnement pour votre usage personnel, pour le nombre d’équipements et pour le nombre d’utilisateurs spécifiés dans votre contrat de licence ou de service, le cas échéant, sous réserve de satisfaire à la configuration système.

 

L’« octroi de licence » indique le nombre et le type d’équipements et d’utilisateurs qui ont le droit d’utiliser le logiciel, tel que spécifié dans les documents de transaction associés à votre achat d’abonnement, qui (selon la source de votre achat de licence) peuvent inclure : la page de paiement, une page de description du produit sur notre site web, la confirmation par e-mail indiquant l’envoi de votre achat, le paquet si vous l’avez acheté dans un magasin de détail, ou tout autre document de transaction mis à votre disposition (« documents de transaction »). Si le nombre autorisé d’équipements ou d’utilisateurs n’est pas spécifié dans vos documents de transaction, l’octroi de licence concerne un seul équipement et un seul utilisateur

 

L’« octroi de service » définit l’étendue et la durée des services que vous avez achetés, tel que spécifié dans les documents qui vous ont été fournis au moment de votre achat. Si aucune étendue ou durée n’est spécifiée dans vos documents de transaction, l’octroi de service concerne un seul équipement et un seul utilisateur, pour une durée d'un an

 

La « configuration système » se rapporte aux équipements et au système d’exploitation avec lesquels le produit spécifique de McAfee fonctionnera correctement, tel qu’indiqué sur notre site web. Il vous incombe de respecter la configuration système, et notamment d'obtenir les mises à jour ou mises à niveau nécessaires pour continuer d'utiliser le logiciel.

 

Octroi de licences pour petites entreprises . Cette licence permet l'utilisation du logiciel uniquement par le personnel de la petite entreprise détentrice de la licence. Sous réserve des conditions de cet accord et sous réserve de l'enregistrement du logiciel, nous vous octroyons par la présente un droit non exclusif et non tranférable d'utiliser le logiciel sur le nombre d’équipements pour lesquels vous avez acheté des licences d'abonnement tel que défini dans les documents d'accompagnement de votre achat, à condition que le logiciel soit utilisé dans le respect des conditions d'abonnement, uniquement par votre personnel et pour les activités internes de l'entreprise. (Aux fins du présent accord, l'utilisation du logiciel signifie l'accès, l'installation, le téléchargement, la copie ou tout autre avantage tiré de l'utilisation du logiciel.) Vous reconnaissez que le logiciel et tous renseignements qui y sont liés constituent notre propriété intellectuelle et celle de nos fournisseurs. Vous pouvez avoir droit à des mises à jour généralement mises à votre disposition par nous pendant la période pendant laquelle vous maintenez votre abonnement. Nous pouvons révoquer la présente licence, tel que stipulé dans cet accord.

 

Votre utilisation du logiciel est limitée aux équipements et aux systèmes d'exploitation que nous prenons en charge et peut être affectée par la performance et la compatibilité de votre matériel, de vos logiciels et de votre accès à Internet Répondre à la configuration requise est votre responsabilité et vous êtes également responsable des coûts de votre équipement, lesquels peuvent inclure, de temps en temps, l'obtention de mises à jour ou de mises afin de continuer d'utiliser le logiciel. La configuration système est définie dans la page de description du produit (aux fins de cet accord, la page de description du produit signifie soit la page web décrivant le produit soit la fiche technique applicable du produit).  

 

Vous devez enregistrer chacune des licences du logiciel que vous achetez. L'enregistrement est requis afin d'obtenir du soutien technique, afin de réclamer toute séance du service d'élimination de virus, incluse par année d'abonnement annuel et par licence, et afin que toutes les licences que vous achèterez à l'avenir aient la même date de renouvellement que les licences achetées initialement. Les séances non utilisées ne seront pas transférées à la prochaine année d'abonnement. Vous devez vous assurer qu'une personne de votre organisation a accès à votre compte d'enregistrement et à l'adresse de courrier électronique identifiée dans votre profil de compte pour pouvoir bénéficier de notre soutien et du tarif ajusté d'achat de licences supplémentaires, tel que décrit ci-dessous.

 

Si vous achetez dans l'avenir des licences supplémentaires du logiciel enregistré dans votre compte et que vous utilisez à cette fin l'adresse de courriel identifiée dans votre profil de compte, la durée initiale des nouvelles licences sera automatiquement ajustée afin que la date de renouvellement soit alignée sur celle des licences achetées initialement.  Dans ce cas, le prix de votre abonnement sera facturé sur la base d'une répartition au prorata du nombre de jours civils pour la période initiale réduite. Si vous n'enregistrez pas vos licences initiales dans votre compte ou si vous n'utilisez pas l'adresse de courriel associée à votre compte lors du paiement de vos achats, vous ne bénéficierez pas du tarif et de la durée de d'abonnement ajustée, et la période de licence restera celle des licences achetées.

 

Si l'accord se termine pour toute raison ou s'il expire, ni vous ni aucun utilisateur ne serez autorisés à utiliser le logiciel, incluant tous les services de stockage ou de sauvegarde informatique en ligne, ou à y accéder, et nous pourrons annuler ou fermer votre compte à notre seule discrétion. Après la date de résiliation ou d’expiration, nous appliquerons nos politiques standard de suppression de toutes vos informations stockées ou sauvegardées en ligne, ainsi que des textes, fichiers, liens, images ou autres documents que vous nous aurez fournis (les « contenus »). Vous avez la responsabilité de stocker ou de sauvegarder ailleurs tout votre contenu avant l’expiration ou la résiliation de la présente Entente. L'utilisation du logiciel est régie, en tout temps, par les conditions de cet accord.

 

Restrictions. Le logiciel et les services ne vous sont pas vendus; ils vous sont fournis sous licence et ils sont protégés par les lois et les traités américains et internationaux. Vous n’avez pas le droit de reproduire ou de distribuer le logiciel et les services sans notre permission et, si vous le faites, vous êtes passible d’amende ou de toute autre pénalité permise par les lois civiles et criminelles de la juridiction concernée. Il vous est interdit : (i) de procéder à une ingénierie inverse ou d’essayer d’une autre manière d’obtenir le code source du logiciel et des services, à moins que cela ne soit autorisé par la loi; (ii) d’adapter ou de modifier le logiciel et les services ou de créer des produits dérivés basés sur le logiciel et les services; (iii) de publier, de copier (autres que les copies de sauvegarde si elles sont permises par vos documents d'achat), de vendre, de prêter, de louer, d’accorder une sous-licence, d’attribuer ou de transférer de toute autre manière le logiciel et les services à quiconque; (iv) d’exploiter le logiciel et les services à quelque fin commerciale que ce soit; (v) de tenter de contourner les mesures techniques de protection du logiciel et des services; (vi) d’utiliser le logiciel et les services pour enfreindre la loi; ou (vii) d’entreprendre toute activité qui entrave la capacité de quiconque d'utiliser le logiciel et les services. Si vous avez installé le logiciel et les services sur un équipement et que vous transférez la propriété de cet équipement à quelqu’un d’autre, vous devez vous assurer que le logiciel et tous les services ont été supprimés de cet appareil et que les informations liées à cet équipement ont été supprimées de votre compte chez nous. Nous avons le droit de résilier ou de suspendre la présente Entente, votre compte et votre accès au Logiciel et aux Services si nous déterminons que vous avez enfreint la présente Entente. Le logiciel et les services peuvent contenir une technologie d’application qui limite la taille du stockage de contenu, la consommation de bande passante ou le nombre d’équipements sur lesquels le logiciel et les services peuvent être installés ou qui nous permettent de suspendre votre accès au logiciel et aux services si vous avez enfreint cet accord ou si votre licence a pris fin ou a été résiliée.

 

Propriété. Nous, avec nos fournisseurs et nos partenaires, conservons la propriété de nos Logiciels et Services respectifs ainsi que tous les droits liés à ces Logiciels et Services, incluant tous les droits de propriété intellectuelle. Les seuls droits que nous vous accordons sont les droits expressément indiqués dans la présente entente. De plus, si vous nous transmettez des commentaires, des informations, des opinions ou des suggestions sur ces logiciels et services (« rétroactions ») vous reconnaissez et convenez que nous pouvons les utiliser sans aucune restriction, à quelque fin que ce soit et sans vous offrir aucune compensation à cet effet.

 

Logiciels gratuits et services de courtoisie. Le logiciel et les services peuvent inclure : (A) des versions gratuites du logiciel, incluant (i) toute fonctionnalité comprise dans un abonnement payant pour laquelle nous n’imposons plus de frais ou que nous vous offrons gratuitement et (ii) toute fonctionnalité que nous vous offrons à titre d’essai, de courtoisie ou d’évaluation ou qui porte la mention « édition préliminaire », « édition limitée », « bêta » ou qui est autrement décrite comme étant expérimentale, non testée ou non pleinement fonctionnelle (« logiciels gratuits »); et (B) des services qui nous vous offrons sans frais à titre de courtoisie, qui peuvent porter des mentions similaires à celles des logiciels gratuits et qui peuvent être expérimentaux, non testés ou non pleinement fonctionnels (« services de courtoisie »).).

 

Abonnements payants. Votre droit d'utiliser le logiciel ou les services est effectif pendant la durée d'abonnement précisée dans les documents d'achat (les « conditions d'abonnement ») et, le cas échéant, dans les conditions de chaque renouvellement jusqu'à l'expiration de l'abonnement. Si les documents d'achat ne précisent pas la durée pendant laquelle vous êtes autorisé à utiliser les produits ou services, votre durée d'abonnement est d'une année à compter de la date d'achat du produit ou du service. Votre renouvellement d’abonnement vaut acceptation de la version alors en vigueur de l’accord de licence McAfee.

 

Logiciels gratuits et services de courtoisie. La licence est en vigueur pendant toute la période durant laquelle les logiciels gratuits sont installés ou durant laquelle nous mettons autrement à votre disposition les logiciels gratuits ou les services de courtoisie, et elle demeurera assujettie à toutes les limitations indiquées dans les documents d'accompagnement du téléchargement, le cas échéant.

 

Modifications au présent accord.McAfee peut avoir besoin de modifier ou de mettre à jour le présent accord de temps à autres. Si vous avez souscrit un abonnement payant, toute nouvelle condition trouvera à s'appliquer au moment du renouvellement de votre abonnement. Si vous n'êtes pas d'accord avec les nouvelles conditions, vous devez rejeter les modifications en désactivant le renouvellement automatique, en désinstallant le logiciel et en cessant toute utilisation du logiciel ou des servicesau terme de la période d'abonnement.

 

Pour les logiciels gratuits et les services de courtoisie, vous acceptez les modifications au présent accord par le simple fait de continuer à utiliser les logiciels gratuits ou les services de courtoisie. Si vous rejetez l’accord mis à jour, votre licence pour les logiciels gratuits ou les services de courtoisie prend fin et vous devez alors cesser complètement d’accéder aux logiciels gratuits ou aux services de courtoisie et de les utiliser et vous devez désinstaller les logiciels gratuits.

 

Résiliation. Nous pouvons résilier le présent accord si vous manquez de vous conformer à ses modalités. Vous pouvez mettre fin à votre droit d'utilisation du logiciel avant son expiration en supprimant de façon permanente le logiciel et les services de vos appareils et en fermant votre compte chez nous. Veuillez vous reporter à notre Politique de remboursement avant de supprimer votre logiciel et vos services, pour vérifier si vous êtes admissible à un remboursement. Si la présente Entente prend fin ou est résiliée, (i) vous ne serez plus autorisé à utiliser le Logiciel et les Services ou à y accéder, y compris tous les services de stockage en ligne ou de sauvegarde, (ii) vous devrez supprimer de façon permanente le Logiciel et les Services de tous vos équipements, et (iii) nous pourrons annuler ou fermer votre compte. Après la date de résiliation ou d’expiration, nous appliquerons nos politiques standard de suppression de toutes vos informations stockées ou sauvegardées en ligne, ainsi que des textes, fichiers, liens, images ou autres documents que vous nous aurez fournis (les « contenus »). Il vous incombe de stocker ou de sauvegarder ailleurs tous vos contenus avant l’expiration ou la résiliation du présent accord.

 

Confidentialité. Pour obtenir des renseignements sur la manière dont nous collectons, utilisons et partageons vos renseignements personnels depuis nos sites Web, produits et services et applications mobiles, veuillez vous reporter à notre Déclaration de confidentialité.

 

CONDITIONS DE PAIEMENT ET DE SOUTIEN

 

AUTORISATION DE PAIEMENT.

 

VOUS CONVENEZ QUE NOUS OU NOTRE PARTENAIRE AUTORISÉ AVONS LE DROIT DE DÉBITER DE LA CARTE DE CRÉDIT OU DE DÉBIT OU DE TOUT AUTRE DISPOSITIF DE PAIEMENT QUE VOUS NOUS AVEZ FOURNI, TOUS LES MONTANTS QUE VOUS NOUS DEVEZ SUITE À VOTRE ACHAT, INCLUANT TOUT RENOUVELLEMENT D’ABONNEMENT. VOUS CONVENEZ DE NOUS AVISER PROMPTEMENT DE TOUT CHANGEMENT PAR RAPPORT AU NUMÉRO DE COMPTE OU À LA DATE D’EXPIRATION DE VOTRE CARTE OU TOUT AUTRE RENSEIGNEMENT DE PAIEMENT. POUR LES CARTES DE CRÉDIT ET DE DÉBIT, VOUS CONVENEZ QUE NOUS AVONS LE DROIT DE MODIFIER CES RENSEIGNEMENTS À L’AIDE DES MISES À JOUR REÇUES DIRECTEMENT OU INDIRECTEMENT DE L’ÉMETTEUR DE VOTRE CARTE ET DU RÉSEAU DE CARTES CORRESPONDANT ET QUE NOUS AVONS LE DROIT D’UTILISER CES RENSEIGNEMENTS ACTUALISÉS AFIN DE VOUS FACTURER LES MONTANTS QUI NOUS SONT DUS. LA PRÉSENTE CONSTITUE VOTRE CONSENTEMENT À L’EFFET QUE VOTRE CARTE OU AUTRE DISPOSITIF DE PAIEMENT PUISSE ÊTRE FACTURÉ OU DÉBITÉ.

 

Renouvellement automatique.

 

Vous convenez que votre abonnement payant sera automatiquement renouvelé. Vous nous autorisez ou vous autorisez notre partenaire à facturer votre carte ou autre dispositif de paiement inscrit à nos dossiers dans les 30 jours précédant la date d’expiration de votre abonnement, au prix de renouvellement de l’abonnement en vigueur au moment du renouvellement. Le tarif de renouvellement automatique est sujet à changement. Votre abonnement se renouvelle automatiquement et se poursuivra jusqu’à ce que vous l’annuliez. Si vous souhaitez avoir de plus amples informations, annuler votre abonnement ou modifier vos paramètres de renouvellement automatique, connectez-vous à la page Mon compte ou contactez le service à la clientèle. Avant l’expiration de votre période d’abonnement, nous vous enverrons un avis à l’adresse courriel indiquée dans votre profil de compte, pour vous informer du renouvellement à venir. Veuillez noter que le renouvellement automatique peut échouer si vous utilisez un moyen de paiement autre qu'une carte de crédit ou de débit pour souscrire votre abonnement. Si, au moment du renouvellement, votre logiciel et vos services ont été renommés, mis à niveau ou remplacés par une nouvelle offre ayant des caractéristiques raisonnablement similaires, nous pourrons, à notre discrétion, renouveler automatiquement votre abonnement à la nouvelle offre, à un prix n’excédant pas le prix d’abonnement normal de cette nouvelle offre.

 

EN TOUT TEMPS APRÈS AVOIR ACHETÉ UN ABONNEMENT, VOUS POUVEZ DÉSACTIVER LE RENOUVELLEMENT AUTOMATIQUE EN ACCÉDANT À LA PAGE DE VOTRE COMPTE EN LIGNE OU EN CONTACTANT LE SERVICE CLIENT. SI VOUS NE VOULEZ PAS QUE VOTRE ABONNEMENT SOIT AUTOMATIQUEMENT RENOUVELÉ, VOUS DEVEZ DÉSACTIVER LE RENOUVELLEMENT AUTOMATIQUE PLUS DE 30 JOURS AVANT L’EXPIRATION DE VOTRE PÉRIODE D’ABONNEMENT. SI VOUS NE DÉSACTIVEZ PAS LE RENOUVELLEMENT AUTOMATIQUE, VOTRE ABONNEMENT SE POURSUIVRA POUR LA PÉRIODE DE RENOUVELLEMENT INDIQUÉE DANS L’ACCORD EN VIGUEUR AU MOMENT DE CHAQUE RENOUVELLEMENT À MOINS QUE CELUI-CI NE SOIT ANNULÉ PAR VOUS (OU RÉSILIÉ PAR NOUS EN VERTU DU PRÉSENT ACCORD).

 

LA DÉSACTIVATION DU RENOUVELLEMENT AUTOMATIQUE INTERROMPRA TOUS LES SERVICES ET TOUTES LES FONCTIONNALITÉS AVANCÉES QUE NOUS OFFRONS EXCLUSIVEMENT AUX ABONNÉS QUI SONT INSCRITS AU RENOUVELLEMENT AUTOMATIQUE ET QUI ONT PAYÉ POUR LEUR ABONNEMENT.

 

Annulation. Sous réserve des dispositions de notre Politique de remboursement, l’annulation de votre abonnement ou la résiliation du présent accord n’entraînera pas de remboursement rétroactif ou de remboursement au prorata de la période écoulée au moment de l’annulation. L’annulation de votre abonnement ou la résiliation du présent accord mettra fin aux frais récurrents futurs, et vous aurez accès au logiciel et aux services auxquels vous êtes abonné jusqu’à la fin de votre période d’abonnement alors en cours.

 

Remboursement. Pour plus de renseignements sur l’obtention d’un remboursement pour des logiciels et services achetés chez McAfee, veuillez vous reporter à notre Politique de remboursement..

 

Frais de données. Vous êtes responsable de tous les frais engagés auprès de votre fournisseur de données ou de services mobiles relativement à votre utilisation du logiciel ou des services, incluant tous les frais excédentaires et pénalités pour le dépassement de votre limite permise de données ou de minutes ou pour l’utilisation du service de messagerie SMS national ou international.

 

Soutien et mises à jour. Si votre logiciel et vos services sont admissibles au soutien technique et que vous avez actuellement un abonnement payant, vous recevrez un soutien technique conformément à nos offres actuelles standards de soutien. Ce ne sont pas tous les logiciels et services qui sont admissibles au support technique. Consultez vos documents de transaction ou conditions de service applicables pour tout renseignement sur les conditions et options de soutien technique. Nos offres, politiques et procédures standards de soutien peuvent changer de temps à autre et peuvent varier d’un pays à l’autre. Toute obligation de soutien ou de prise en charge d'une version précédente de nos logiciels et services prend fin lorsqu’une mise à niveau, une version améliorée ou modifiée, une version plus récente ou toute autre mise à jour de ces logiciels et services (« mise à jour ») devient disponible. Par commodité et pour vous assurer que vos équipements bénéficient des nouvelles caractéristiques que nous développons, vous nous donnez par la présente l'autorisation d’installer les mises à jour et (à votre demande ou avec votre consentement) d’installer automatiquement un nouveau logiciel sur vos appareils lorsqu’il devient disponible, pour autant qu’il soit possible pour nous d’exécuter une telle installation en tâche de fond. Nous pourrions aussi précharger automatiquement un logiciel, mais nous ne l’activerons pas sans votre consentement. Toute mise à jour et tout soutien technique fournis pour les logiciels gratuits sont à notre entière discrétion et peuvent être interrompus en tout temps.

 

Cycle de vie des produits et services. McAfee peut, à sa seule discrétion, décider d’abandonner certains logiciels ou services ou certaines caractéristiques de ses logiciels ou services. La « fin de commercialisation » correspond à la date où nous n'offrons plus un logiciel ou service particulier à la vente, à la location ou au téléchargement. Si la période de renouvellement de votre abonnement expire après la fin de commercialisation, vous ne serez pas en mesure de renouveler votre abonnement pour les produits visés. La « fin de soutien » correspond à la date à partir de laquelle nous ne fournissons plus de correctifs automatiques, de mises à jour ou de soutien technique pour des logiciels ou services particuliers.

 

CONDITIONS PROPRES À CERTAINS PRODUITS ET SERVICES

 

Services. En plus du présent accord et des documents d'achat applicables, certains services que vous achetez chez nous sont assujettis à des modalités de service additionnelles et régis par elles. Ces modalités sont affichées sur notre site web. Les services de sécurité doivent être mis à jour pour répondre aux nouvelles menaces, pour en améliorer la performance ou l’efficacité et pour d’autres raisons commerciales. Vous convenez et acceptez que nous ayons le droit de modifier les caractéristiques et la fonctionnalité des services durant la période d’abonnement. De telles modifications ne diminueront pas de façon marquée le fonctionnement des services. Certains équipements ne seront peut-être pas en mesure de recevoir les services. Pour recevoir les services, une connexion Internet haute vitesse est requise et votre équipement doit satisfaire à la configuration système applicable.

 

Produits sécuritaires pour la famille et pour utilisateurs multiples. Si vous êtes un adulte, un parent ou un tuteur légal, vous pouvez utiliser le logiciel ou les services afin de suivre et surveiller seulement vos propres enfants, des enfants dont vous êtes le tuteur légal ou d’autres pour lesquels vous détenez une autorisation légale de suivi et de surveillance. Vous êtes responsable d’obtenir une autorisation de la part de toute tierce partie à qui vous permettez d’accéder à un logiciel et à des services destinés à de multiples utilisateurs et qui possèdent des fonctions de suivi et de surveillance.

 

Logiciels gratuits. Si les logiciels et les services que vous téléchargez ou recevez d’une autre manière sont des logiciels gratuits, alors cette section de l’Entente s’appliquera également. Si une disposition énoncée dans cette section est en conflit avec n’importe quelle autre disposition ou condition du présent accord, cette section se substituera à toute autre disposition ou condition à l’égard des logiciels gratuits, mais seulement dans la mesure nécessaire pour résoudre le conflit. Tous les logiciels gratuits sont fournis « en l'état » sans aucune garantie (expresse ou implicite), indemnisation, maintenance ou soutien (exprès ou implicite), sous réserve des garanties légales obligatoires applicables. Vous convenez que les logiciels gratuits peuvent contenir des bogues, des erreurs et d’autres problèmes susceptibles de causer des pannes de système ou d’autre défaillances ainsi que des pertes de données. Vous convenez que nous ne vous avons pas promis ou garanti que lesdits logiciels gratuits seront annoncés ou mis à la disposition de quiconque dans l’avenir, que nous n’avons aucune obligation expresse ou implicite envers vous afin de vous annoncer ou de vous présenter des logiciels gratuits et que nous ne sommes pas obligés de lancer un produit similaire à un quelconque logiciel gratuit ou compatible avec celui-ci ou de faire quelque mise à jour que ce soit à un quelconque logiciel gratuit. En conséquence, vous convenez que toute utilisation des logiciels gratuits est entièrement à vos propres risques.

 

Abonnement « durée de vie de votre (équipement) ». L’abonnement McAfee « Durée de vie de votre (équipement) » peut être appliqué à un seul ordinateur Windows ou appareil mobile Android (« votre équipement ») s’il est inclus dans l’achat de votre équipement, ou au maximum à trois équipements si vous avez acheté l’abonnement McAfee « Durée de vie de votre (équipement) » séparément. Une fois adéquatement installé sur votre équipement, l’abonnement McAfee « Durée de vie de votre (équipement) » sera activé pour le reste de la vie utile de votre équipement selon les normes de l'industrie, et vous aurez droit à un soutien téléphonique et un support technique web, en anglais, durant les heures normales de bureau pendant un an et à un support technique web en anglais jusqu’à ce que le système d’exploitation actuellement installé sur votre équipement ne dépasse pas de plus de deux versions la version la plus actuelle (par exemple, « Windows 10.x » ou « Android 4.x ») et ce, pour la durée de vie utile de votre équipement selon les normes de l'industrie (à savoir de 5 à 7 ans pour un ordinateur et 3 ans pour une tablette ou un téléphone intelligent). L’abonnement McAfee « durée de vie de votre (équipement) » n’est pas transférable ou déplaçable vers quelque autre personne, ordinateur ou équipement que ce soit, en aucun cas ni en aucune circonstances. Si vous vendez ou transférez autrement votre équipement à une autre personne avant la fin de la vie utile de votre équipement, votre abonnement McAfee « Durée de vie de votre (équipement) » deviendra nul et prendra fin, et le propriétaire subséquent de votre équipement n’aura pas le droit d’installer, d’utiliser ou de posséder l’abonnement McAfee « Durée de vie de votre (équipement) ». Toute tentative visant à transférer, déplacer ou réinstaller l’abonnement McAfee « Durée de vie de votre (équipement) » sur un autre ordinateur ou équipement, ou à installer l’abonnement sur des ordinateurs autres que l'ordinateur ou les trois ordinateurs d'origine, selon le cas, mettra fin à votre droit d’installer, d’utiliser ou de posséder l’abonnement McAfee « Durée de vie de votre (équipement) ». Pour actualiser votre installation et bénéficier du soutien, vous devez mettre à jour périodiquement votre abonnement McAfee « Durée de vie de votre (équipement) » et mettre à niveau votre logiciel McAfee. Si, à quelque moment que ce soit, vous décidez de monter de niveau en passant à un produit McAfee différent de votre abonnement McAfee « Durée de vie de votre (équipement) », cette modification de produit : (1) sera assujettie au paiement des frais applicables à ce produit; (2) ne sera PAS une licence « Durée de vie de votre (équipement) »; et (3) mettra fin automatiquement, sans préavis ni remboursement à votre licence « Durée de vie de votre (équipement) ».

 

Service d’éradication de virus, service TechMaster ou promesse de protection antivirus. Si votre abonnement comprend le service d’éradication de virus, le service TechMaster ou s'il est admissible à la promesse de protection antivirus ou à des services similaires pour lesquels nous ou l’un de nos partenaires devons accéder à votre équipement pour tenter de supprimer un logiciel malveillant ou pour exécuter d’autres services particuliers, des modalités additionnelles s’appliquent tel qu’il peut être précisé dans vos documents d'achat et dans les conditions de service disponibles sur notre site web. Nous ferons tous les efforts commercialement raisonnables afin d’exécuter nos services de suppression de logiciels malveillants. Vous comprenez et vous convenez que ce ne sont pas tous les logiciels malveillants qui peuvent être supprimés au moyen de ces services et nous ne garantissons pas d’être en mesure de supprimer tous les logiciels malveillants de votre ou vos équipements. Dans les limites autorisées par la loi applicable, nous n’assumerons aucune responsabilité pour la perte ou le recouvrement de données ou de logiciels ou pour la perte d’usage de systèmes ou de réseaux découlant de ces services ou de toute action ou omission, incluant la négligence, effectuée par nous ou l’un de nos représentants. Si nous travaillons avec vous sur un quelconque mot de passe ou toute autre question liée au contrôle d’accès, nous vous recommandons fortement de réinitialiser le ou les mots de passe en question immédiatement après la fin de nos services. Vous convenez que vous êtes le détenteur de licence légal des logiciels installés sur votre équipement et que votre utilisation d’Internet est uniquement à vos propres risques. En choisissant de recevoir ces services, vous confirmez que (i) vous avez pleinement accès au matériel informatique et aux logiciels pour lesquels vous achetez ce service, et que (ii) vous avez effectué une sauvegarde sur un support distinct de tous les logiciels ou de toutes les données sur votre matériel informatique qui pourraient être touchés par ces services. La promesse de protection antivirus requiert une inscription à notre service de renouvellement automatique et est assujettie aux conditions et restrictions additionnelles affichées sur notre site web.

 

Gestion des mots de passe. Vous êtes responsable de la sécurité de votre mot de passe et de tous les aspects de la sécurisation de votre compte. Nous vous recommandons de conserver en sécurité le mot de passe et la clé de cryptage de votre compte, dont la perte pourrait compromettre l'accès à vos données. Vous êtes le seul responsable de toutes les activités qui surviennent par rapport à votre compte, incluant par l’entremise de quiconque utilise votre compte. S’il y a un accès ou une utilisation non autorisé dans votre compte, vous devez nous le laisser savoir immédiatement. Nous ne sommes pas responsables de quelque perte que ce soit causée par une utilisation ou un accès non autorisé dans votre compte; cependant, vous pourriez être responsable de toute perte que nous ou d’autres personnes pourrions subir en raison d’une utilisation non autorisée. NOUS N’AVONS PAS ACCÈS AUX MOTS DE PASSE MAÎTRES ET NOUS NE POUVONS PAS RÉCUPÉRER VOS DONNÉES CRYPTÉES SI VOUS OUBLIEZ LE MOT DE PASSE MAÎTRE DE TOUT LOGICIEL OU DE TOUT OUTIL DE GESTION DES MOTS DE PASSE. Nous offrons à la fois une version gratuite et une version premium de notre logiciel de gestion des mots de passe. La version gratuite limite le nombre maximal de comptes uniques (comme une connexion à un site web ou à une application) que vous pouvez entreposer La version premium du logiciel peut être téléchargée gratuitement lors d’une promotion, mais, lorsque la période de promotion se termine, vous serez incapable d’ajouter des nouveaux comptes uniques si vous avez dépassé le nombre maximal permis pour la version gratuite. Si vous téléchargez l’un des logiciels de gestion des mots de passe de McAfee, celui-ci sera assujetti à tous les frais d’abonnement publiés en lien avec ce téléchargement, de même qu’aux conditions générales du présent accord.

 

WebAdvisor. Le McAfee WebAdvisor est un logiciel (avec un site web correspondant) qui fournit aux utilisateurs des renseignements pour les guider par rapport à certains risques qui peuvent être associés avec les sites web. Le logiciel WebAdvisor affiche des symboles de différentes couleurs à côté des liens fournis par les plus importants moteurs de recherche et les sites Web correspondants contiennent des pages de documentation fournissant des renseignements sur les facteurs ayant un effet sur les évaluations des sites. Les évaluations sont principalement déduites au moyen de méthodes automatisées; le logiciel WebAdvisor ne peut pas détecter ou examiner chacun des aspects possibles de la configuration d’un site web et il ne peut pas non plus deviner les intentions du propriétaire d’un site. Nous ne contrôlons pas le contenu des sites de tierces parties et nous n’en assumons pas la responsabilité. Certains sites de tierces parties peuvent avoir du contenu qui vous semblera inacceptable, inapproprié ou choquant. LES ÉVALUATIONS DE SITES NE SONT PAS UNE GARANTIE QUANT AUX PRATIQUES OU À LA FIABILITÉ D'UN SITE EN PARTICULIER, ET EN AUCUN CAS LES ÉVALUATIONS NE REPRÉSENTENT UNE APPROBATION DE NOTRE PART QUANT AU CONTENU DU SITE, AU SUJET TRAITÉ, À SA QUALITÉ GLOBALE OU À SON UTILITÉ.

 

Surveillance des sessions de service. Nos partenaires et nous pourrions, mais sans être tenus de le faire, surveiller et enregistrer nos séances de service, incluant les appels téléphoniques et les séances en ligne, dans le but d’améliorer le service offert aux clients, la formation interne et les études de marché internes. Vous nous donnez par la présente l'autorisation de surveiller et d’enregistrer les services, et d’utiliser ou de divulguer tous les renseignements nécessaires au respect des lois, réglementations ou autres requêtes gouvernementales; de vous fournir ces services ou de les fournir à d’autres utilisateurs, et d’améliorer les types de services que nous pourrions vous offrir à l’avenir

 

Scanner du domicile McAfee. Certains de nos produits peuvent être dotés d’une fonctionnalité appelée scanner du domicile McAfee, qui analyse par balayage tous les appareils connectés à votre réseau Wi-Fi domestique afin de détecter ceux dont la sécurité est déficiente. Ces balayages sont faits régulièrement de façon à détecter les appareils qui posent un risque pour la sécurité. Vous devez indiquer votre consentement pour que cette fonctionnalité soit activée. Si vous acceptez d’activer la fonctionnalité, vous pouvez la désactiver à tout moment en suivant les instructions qui vous ont été fournies par le produit au moment de l’activation. En acceptant d’utiliser la fonctionnalité, vous nous déclarez ce qui suit : vous être connecté à votre réseau Wi-Fi domestique; vous avez la permission d’autoriser McAfee à balayer tous les appareils qui se connectent à votre réseau Wi-Fi domestique afin de détecter ceux dont la sécurité est déficiente; les propriétaires des appareils connectés à votre réseau Wi-Fi domestique comprennent que le scanner du domicile McAfee tentera de recueillir des données de chaque appareil connecté au réseau afin de déterminer lesquels ont une sécurité déficiente; vous ne donnerez pas le mot de passe de votre réseau Wi-Fi domestique aux personnes qui ne souhaitent pas que leurs appareils soient balayés par le scanner du domicile McAfee.

 

CONDITIONS PROPRES AUX SERVICES DE PROTECTION DE L'IDENTITÉ.

 

Ces conditions s'appliquent uniquement si vous êtes abonné à nos services de protection d'identité (« services de protection d’identité »), offerts par nous ou par l'un de nos partenaires fiables, si vous y avez droit ou si vous les utilisez.  Vos droits en vertu de ces services peuvent être précisés dans vos documents d'achat ou de souscription, et dans les conditions de service additionnels applicables et disponibles sur notre site web.

 

Certaines caractéristiques des services de protection d’identité sont disponibles uniquement pour les résidents des États-Unis qui possèdent un numéro d’assurance sociale valide. La liste complète des conditions d'admissibilité est accessible ici. Lorsque vous vous inscrivez à ces services, nous vous demandons les informations suivantes : (i) vos coordonnées (nom, adresse, numéro de téléphone et adresse courriel); (ii) des informations liées à votre identité (date de naissance, numéro de permis de conduire et numéro d’assurance sociale); (iii) des informations servant à vérifier votre identité et vos informations financières (comme un numéro de carte de crédit). Ces informations sont requises pour vérifier votre identité, vous facturer les frais convenus pour nos services et pour nous acquitter de notre obligation de service à votre égard, incluant la surveillance de votre identité et certaines communications avec des tiers selon les nécessités du service, notamment avec des services de vérification d'identité, des prestataires de services ou fournisseurs de données tiers, des agences de renseignements sur les consommateurs, des bureaux de crédit, des services de validation de paiements, des forces de police ou autres. La Déclaration de confidentialité de McAfee décrit comment nous (ou les autres entités agissant en notre nom) collectons, utilisons et partageons les informations qui vous concernent en lien avec votre utilisation des services de protection de l’identité. Il vous incombe de lire notre Déclaration de confidentialité avant d’accepter le présent accord de licence ou avant d’utiliser nos services.

 

 Vous comprenez qu’en acceptant le présent accord et en utilisant nos services de protection d’identité, vous nous fournissez, ainsi qu’à nos employés, agents, filiales, sociétés affiliées, entrepreneurs, fournisseurs de services et fournisseurs de données tiers, ainsi qu’à toute autre agence d’évaluation du crédit en vertu de la Fair Credit Reporting Act (FCRA), telle qu’amendée, incluant Experian, TransUnion, Equifax et leurs entités affiliées, des instructions écrites (telles que décrites aux présentes conditions), votre consentement et votre autorisation pour accéder à des rapports sur les consommateurs et les utiliser, incluant des rapports de crédit, à propos de vous (ou à propos de tous les enfants que vous avez inscrits, le cas échéant) provenant de n’importe quelle agence nationale de crédit ou agence de renseignements sur les consommateurs, et d’échanger des informations à propos de vous avec des fournisseurs de données tiers et avec lesdites agences nationales d’évaluation du crédit afin de vérifier et de surveiller votre identité et de vous fournir des services de protection d’identité.

 

Fair Credit Reporting Act des États-Unis. Le Fair Credit Reporting Act vous permet d'obtenir auprès de toute agence de renseignements sur les consommateurs la transmission de toutes les informations contenues dans votre dossier de consommation au moment de votre demande. La divulgation complète des renseignements contenus dans votre dossier dans une agence de renseignements sur les consommateurs doit être obtenue directement auprès de ladite agence de renseignements sur les consommateurs. Les rapports sur les consommateurs demandés aux services de protection de l’identité de McAfee, ou fournis par ceux-ci, n’ont pas pour but de constituer une divulgation d’informations provenant d’une agence de renseignements sur les consommateurs telle que requise par le FCRA ou des lois similaires.

 

En vertu du FCRA, vous avez le droit de recevoir gratuitement, une fois par année, vos rapports de crédit de la part de chacune des agences nationales d’évaluation de crédit. Vous pouvez demander votre rapport annuel gratuit en vertu de la FCRA au www.annualcreditreport.com.

 

Vous avez aussi le droit de recevoir un exemplaire gratuit de votre rapport de crédit de la part d’une agence de renseignements sur les consommateurs si :

 

Vous avez fait l'objet d'un refus ou vous avez été autrement avisé d’une décision défavorable par rapport à une question de consommation, d’assurance, d’emploi, ou une licence accordée par le gouvernement ou un autre avantage accordé par le gouvernement au cours des 60 derniers jours selon les informations contenues dans un rapport sur le consommateur fourni par une telle agence.

 

Vous avez fait l’objet d’un refus par rapport à une location de maison ou d’appartement ou vous avez été tenu de payer un dépôt plus élevé que celui qui est normalement requis au cours des 60 derniers jours selon les informations contenues dans un rapport sur le consommateur fourni par une telle agence.

 

Vous certifiez par écrit que vous êtes sans emploi et que vous avez l’intention de faire des demandes d’emploi au cours de la période de 60 jours commençant à la date à laquelle vous effectuez ladite certification.

 

Vous certifiez par écrit que vous êtes bénéficiaire de l’aide sociale.

 

Vous certifiez par écrit que vous avez des raisons de croire que votre dossier dans cette agence de renseignements sur les consommateurs contient des informations inexactes en raison d’une fraude.

 

De plus, si vous résidez dans les états du Colorado, du Maine, du Maryland, du Massachusetts, du New Jersey ou du Vermont, vous avez le droit de recevoir un exemplaire gratuit de votre rapport de consommateur une fois par année et, si vous résidez dans l’état de la Géorgie, vous avez le droit de recevoir un exemplaire gratuit de votre rapport de consommateur deux fois par année. Pour les résidents de l’Illinois, les agences de renseignements sur les consommateurs sont obligées par la loi de vous fournir, sur demande, un exemplaire de votre rapport de consommateur sans frais ou à un coût minime. Dans les autres cas, une agence de renseignements sur les consommateurs peut vous demander des frais raisonnables pour vous fournir un exemplaire de votre rapport de consommateur.

 

Le Fair Consumer Reporting Act stipule que vous pouvez contester des renseignements inexacts ou incomplets dans votre rapport de consommateur. VOUS N’ÊTES PAS OBLIGÉ D’ACHETER VOTRE RAPPORT DE CONSOMMATEUR DE QUELQUE AGENCE DE RENSEIGNEMENTS SUR LES CONSOMMATEURS QUE CE SOIT POUR CONTESTER DES INFORMATIONS INEXACTES OU INCOMPLÈTES DANS VOTRE RAPPORT OU POUR RECEVOIR UN EXEMPLAIRE DE VOTRE RAPPORT DE LA PART D’EQUIFAX, D’EXPERIAN OU DE TRANSUNION, DES TROIS AGENCES NATIONALES DE RENSEIGNEMENTS SUR LES CONSOMMATEURS, OU DE TOUTE AUTRE AGENCE DE RENSEIGNEMENTS SUR LES CONSOMMATEURS.

 

Il peut être dans les politiques d’Equifax, d’Experian ou de TransUnion de fournir un exemplaire gratuit d’un rapport de consommateur dans des circonstances autres que celles décrites ci-dessus. Si vous désirez contacter Equifax, Experian ou TransUnion pour obtenir un exemplaire de votre rapport de consommateur directement auprès de cette agence ou si vous désirez contester des informations contenues dans un dossier de rapport de crédit d’Equifax, d’Experian ou de TransUnion, veuillez contacter l’agence en question comme suit :

 

Experian : 1-800-EXPERIAN (1-888-397-3742)

 

Equifax : 1-800-685-1111

 

Transunion : 1-800-916-8800

 

Pour obtenir un récapitulatif complet de vos droits en vertu de la FCRA, veuillez cliquer ici.

 

Exclusions de garanties et limitations de responsabilités additionnelles. Vous trouverez ci-dessous des exclusions de garanties et limitations de responsabilité additionnelles applicables à nos services de protection de l’identité :

 

AUCUN CONSEIL NI RENSEIGNEMENT, SOUS FORME ORALE OU ÉCRITE, OBTENU PAR VOUS DE NOTRE PART, OU À TRAVERS CES SERVICES OU À PARTIR DE CEUX-CI, NE GÉNÉRERA QUELQUE GARANTIE QUE CE SOIT N’ÉTANT PAS STIPULÉE EXPRESSÉMENT DANS LE PRÉSENT ACCORD. LES SERVICES DE PROTECTION DE L’IDENTITÉ SONT FOURNIS « EN l'ÉTAT » ET SELON LEUR DISPONIBILITÉ. MCAFEE, LLC ET SES TIERS FOURNISSEURS DE SERVICES ET LEURS FOURNISSEURS DE DONNÉES NE FONT AUCUNE DÉCLARATION ET N’OFFRENT AUCUNE GARANTIE, EXPRESSE OU IMPLICITE, À L’ÉGARD DESDITS SERVICES ET DÉCLINENT TOUTE GARANTIE EXPRESSE OU IMPLICITE EN CE QUI LES CONCERNE. SANS QUE SOIT LIMITÉE LA PORTÉE DE CE QUI PRÉCÈDE, MCAFEE, LLC ET SES TIERS FOURNISSEURS DE SERVICES ET LEURS FOURNISSEURS DE DONNÉES N'OFFRENT AUCUNE GARANTIE QUANT À L’EXACTITUDE, LA RAPIDITÉ, L’INTÉGRALITÉ, L’ACTUALITÉ, LA VALEUR COMMERCIALE, LA NON-CONTREFAÇON OU L’ADAPTATION À UN USAGE PARTICULIER DES SERVICES DE PROTECTION DE L’IDENTITÉ ET NE SONT PAS RESPONSABLES DE TOUTE PERTE OU BLESSURE DÉCOULANT DE L’UTILISATION DES SERVICES DE PROTECTION DE L’IDENTITÉ OU DES DONNÉES À LA PRÉSENTE OU CAUSÉE EN TOUT OU EN PARTIE PAR CEUX-CI.

 

Nous ne sommes bi un organisme de redressement de crédit ni un organisme réglementé de façon similaire en vertu d’autres lois applicables, et nous ne donnons pas de conseils par rapport au redressement de crédit.

 

Notre offre de surveillance du crédit ne surveille que le dossier de crédit associé au consommateur acheteur et ne fait aucune surveillance, comparaison ou référence croisée du dossier de crédit associé au consommateur acheteur avec tout autre dossier de crédit conservé par le ou les bureaux de crédit en question.

 

Nous n’effectuons pas la surveillance de toutes les transactions dans toutes les entreprises.

 

Les dossiers et les pointages de crédit, ainsi que la surveillance du crédit, peuvent nécessiter un processus additionnel de vérification et les services de crédit seront suspendu jusqu’à la finalisation dudit processus. Des frais de services réduits seront facturés jusqu’à ce que votre identité ait été vérifiée.

 

Le Vantage Score 3.0 est un modèle de pointage de crédit Vantage Score basé sur des données d’Equifax, d’Experian et de TransUnion, respectivement. Les tierces parties peuvent utiliser un modèle Vantage Score différent ou un type de pointage de crédit différent pour évaluer votre solvabilité.

 

Dans le cadre des services McAfee® Identity Theft Protection Essential et Premium, la surveillance de crédit par Experian et TransUnion peut prendre plusieurs jours avant de débuter.

 

Vous déclarez et vous garantissez que vous utiliserez les services de protection de l’identité (et n’importe lesquelles des informations à la présente) pour prévenir la fraude, les transactions non autorisées, les réclamations ou autres responsabilités ou pour vous protéger contre celles-ci, et à aucune autre fin.

 

Nous ne sommes pas responsables des délais ou des manquements dus à des facteurs indépendants de notre volonté.

 

Un abonnement gratuit aux services de protection de l’identité est valide pour un an à compter de la date de signature de cet abonnement.

 

ARBITRAGE EXÉCUTOIRE ET RENONCIATION AUX ACTIONS COLLECTIVES

 

Pour tous les clients de l'extérieur de l'Union européenne.

 

Accord d'arbitrage des litiges. Sous l'unique réserve de l'option de recours à la Cour des petites créances décrite ci-dessous, toute réclamation, tout litige ou toute controverse de toute nature, quel qu'en soit le type, la base juridique ou la réparation (la « réclamation ») initié par nous ou par vous contre l'autre partie et concernant de quelque manière que ce soit le présent accord, le logiciel ou les services seront résolus par arbitrage exécutoire confidentiel. Cet accord d’arbitrage comprend aussi : (i) les réclamations reliées à l’applicabilité ou l’interprétation de n’importe laquelle de ces dispositions d’arbitrage; (ii) les réclamations faites par vous, et aussi les réclamations faites en votre nom ou reliées à vous, que ce soit par un employé, un représentant, un agent, un prédécesseur, un successeur, un héritier, un cessionnaire ou un syndic de faillite; (iii) les réclamations qui sont directement reliées à nous ou à nos sociétés parentes ou affiliées, nos successeurs, cessionnaires, employés et agents; et (iv) les réclamations émises par une action collective, par un procureur général privé ou par une autre action représentative, étant expressément compris et convenu que l’arbitrage d’une telle réclamation doit se faire sur une base individuelle (non collective et non représentative) et que l’arbitre pourra accorder une réparation seulement sur une base individuelle (non collective et non représentative). VOUS CONVENEZ AVEC NOUS QU’AUCUNE ACTION COLLECTIVE, ACTION CONSOLIDÉE, PAR PROCUREUR GÉNÉRAL PRIVÉ OU AUTRE RÉCLAMATION REPRÉSENTATIVE NE POURRA ÊTRE PORTÉE EN ARBITRAGE, ET QU’AUCUNE DESDITES ACTIONS NE POURRA ÊTRE ENGAGÉE DEVANT UN TRIBUNAL. EN ACCEPTANT LE PRÉSENT ACCORD D’ARBITRAGE, VOUS CONVENEZ DE RENONCER À VOTRE DROIT D’ENGAGER TOUTE ACTION COLLECTIVE, ACTION REPRÉSENTATIVE, ACTION PAR PROCUREUR GÉNÉRAL PRIVÉ OU ARBITRAGE CONSOLIDÉ DE QUELQUE NATURE QUE CE SOIT.

 

Avis de litige. La partie demandant un arbitrage doit d’abord aviser l’autre partie du litige, par écrit, au moins 60 jours avant d'entreprendre l’arbitrage. Un tel avis doit être envoyé à McAfee, 5000 Headquarters Drive, Plano, TX 75024, à l’attention du service juridique. L’avis doit comprendre vos nom, adresse et coordonnées, les faits donnant lieu au litige et le remède demandé. Les deux parties (vous et nous) feront tous les efforts raisonnables afin de résoudre tout litige au moyen de négociations non officielles au cours des 60 jours suivant la date d’envoi de l’avis d’un litige. Après 60 jours, l’une des deux parties pourra engager le processus d’arbitrage. Nonobstant ces obligations d'avis, toute demande d'arbitrage doit être faite par vous ou par nous dans les délais de prescription applicables aux réclamations visées par cette procédure.  Ces obligations d'avis ne modifient pas les délais de prescription applicables aux réclamations visées.

 

Gestion de l'arbitrage. Si un litige n’est pas résolu par des négociations non officielles, toute réclamation, tout litige ou toute controverse sera, à la demande de l’une ou l’autre des parties, géré exclusivement par un arbitrage exécutoire régi par la Federal Arbitration Act (« FAA »), et non par la loi de l’État. Sous l'unique réserve de l'option de recours à la Cour des petites créances décrite ci-dessous, VOUS ET NOUS RENONÇONS À NOTRE DROIT D'ENGAGER UN LITIGE (OU DE PARTICIPER EN TANT QUE PARTIE OU MEMBRE D'UN COLLECTIF) À TOUT LITIGE JURIDIQUE DEVANT JUGE OU JURY. Au lieu de cela, tous les litiges seront résolus sur une base individuelle devant un seul arbitre neutre et les procédures seront confidentielles. L’arbitre sera soit un avocat autorisé à exercer le droit dans sa juridiction et ayant au moins dix ans d’expérience ou un ancien juge ou un juge à la retraite choisi en conformité avec les règlements de la FAA. L’arbitre sera lié par les conditions du présent accord? et l’arbitrage sera régi par les règles d’arbitrage commercial et les règlements d'arbitrage en matière de consommation de l’AAA, telles que modifiées par le présent accord (les « règles d’arbitrage »). Pour obtenir de plus amples informations, consultez le site adr.org ou téléphonez au 1-800-778-7879. Sauf en ce qui concerne toute réclamation ou demande reconventionnelle visant moins de 25 000 $, l’arbitre émettra une décision écrite raisonnée suffisante pour expliquer les constatations et conclusions essentielles sur lesquelles se base sa sentence. Toutes les procédures d’arbitrage seront menées en anglais et la FAA des États-Unis en régira l’interprétation, l’application et le processus conformément à la disposition d’arbitrage exécutoire du présent accord. La sentence sera confidentielle et ne sera divulguée que dans la mesure nécessaire pour obtenir un jugement ou lorsqu’exigé autrement par la loi. Vous convenez également avec nous qu’un jugement pourra être rendu au regard de la sentence par tout tribunal compétent. La sentence d'arbitrage déterminera les droits et les obligations entre les parties nommées seulement, et seulement par rapport aux réclamations en arbitrage, et n’auront aucune incidence sur les droits et les obligations reliés à tout autre litige.

 

Frais. C’est la partie qui entreprend les procédures d’arbitrage qui paiera le dépôt judiciaire. Si vous faites une demande d’arbitrage et qu’une sentence est rendue en votre faveur, nous vous rembourserons le montant du dépôt judiciaire. Nous paierons les honoraires et les coûts pour la première journée de l’audience. Tous les autres honoraires et débours seront alloués en conformité avec les règles d’arbitrage. Cependant, nous avancerons ou nous rembourserons les frais de dépôt et les autres frais si l’arbitre juge que vous n’avez pas les moyens de les payer ou si vous nous le demandez et que nous pensons avoir une bonne raison de le faire. Chaque partie sera responsable des dépenses de ses propres avocats, experts et témoins, ainsi que de ses autres dépenses, peu importe le gagnant, mais une partie pourra récupérer la totalité ou une partie de ses dépenses auprès de l’autre partie si l’arbitre, dans sa mise en œuvre de la loi applicable, en décide ainsi.

 

Option de reCours à la Cour des petites créances.  Si vous êtes un particulier, vous pouvez choisir de soumettre votre litige à la Cour des petites créances de votre comté de résidence ou du comté de Santa Clara (Californie) si vous répondez aux exigences de cette Cour.

 

Conservation du droit de recours à des mesures provisoires. Aucune disposition des présentes ne sera réputée limiter ou restreindre notre droit de recourir à des mesures extrajudiciaires, de nous conformer aux procédures légales, ou d’obtenir des mesures provisoires telles que des mesures injonctives, de saisie ou de saisie-arrêt par un tribunal compétent, sous réserve que vous ou nous puissions choisir de porter en arbitrage tout litige lié à de telles mesures provisoires.

 

Conditions contradictoires. En cas de conflit entre les règles d’arbitrage et le présent accord d’arbitrage, le présent accord d’arbitrage prévaudra. Si une quelconque partie du présent accord d’arbitrage est considérée invalide ou inapplicable, cela n’invalidera pas les autres dispositions du présent accord d’arbitrage; mais aux conditions suivantes : (a) si l’interdiction de porter en arbitrage une action collective est considérée invalide, alors cet accord d’arbitrage en entier sera nul et non avenu; et (b) si l’interdiction de porter en arbitrage des réclamations représentatives mises entre les mains d’un procureur général privé est considérée invalide, alors cet accord d’arbitrage sera nul et non avenu en ce qui a trait auxdites réclamations seulement. La présente entente d’arbitrage survivra à l’expiration ou à l’annulation du présente Entente. En cas de conflit entre le présent accord d’arbitrage et toute autre disposition d’arbitrage applicable, le présent accord d’arbitrage prévaudra.

 

RENONCIATION À UN PROCÈS DEVANT JURY. SI POUR QUELQUE RAISON QUE CE SOIT UNE RÉCLAMATION EST PORTÉE DEVANT UN TRIBUNAL AU LIEU DE PASSER PAR UN PROCESSUS D’ARBITRAGE, VOUS CONVENEZ AVEC NOUS QU’IL N’Y AURA PAS DE PROCÈS DEVANT JURY. VOUS ET NOUS RENONÇONS INCONDITIONNELLEMENT À UN PROCÈS DEVANT JURY POUR TOUT LITIGE LIÉ DE QUELQUE FAÇON QUE CE SOIT AU PRÉSENT ACCORD, AUX LOGICIELS OU AUX SERVICES.   EN CAS DE LITIGE, CE PARAGRAPHE POURRA ÊTRE DÉPOSÉ AFIN DE MONTRER UN CONSENTEMENT ÉCRIT À UN PROCÈS DEVANT UN TRIBUNAL. Ce paragraphe n’invalide en aucune manière l’accord d’arbitrage des litiges.

 

Pour les clients de l’Union européenne – Service de règlement en ligne des litiges (« ODR ») et Autres services de règlement des litiges (« ADR »). Nous avons l'obligation légale de proposer un lien depuis notre site web vers la plateforme ODR de l'Union européenne : https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumers/resolve-your-consumer-complaint_fr. Nous ne sommes pas obligés d’utiliser l’ADR si vous formulez une plainte à notre égard. Si vous formulez une plainte à notre égard que nous ne pouvons pas résoudre à l’aide de notre procédure interne de traitement des plaintes, nous vous contacterons soit par lettre ou par courriel pour vous indiquer si nous sommes prêts ou non à la soumettre à l’ADR. Vous pouvez communiquer avec nous par notre site web.

 

CONDITIONS JURIDIQUES GÉNÉRALES

 

Loi couvrant le présent accord. Sauf dans les cas prévus dans la section Loi locale ci-dessous, le présent accord, l’utilisation du logiciel et des services, les relations entre les parties, ainsi que tout litige découlant du présent accord, le concernant ou y étant relié, incluant tout litige entre vous et nous, sera régi et interprété conformément aux lois de l’état de New York, à l’exception des dispositions sur les conflits des lois et du fait que c’est la FAA qui régit toutes les dispositions reliées à l’arbitrage. Si, pour quelque raison que ce soit, les lois de l’état de New York ne s’appliquent pas, alors, sauf dans les cas prévus dans la section Loi locale ci-dessous, le présent accord, l’utilisation du logiciel et des services, les relations entre les parties, ainsi que tout litige découlant du présent accord, le concernant ou y étant relié, incluant tout litige entre vous et nous, sera régi et interprété conformément aux lois de l’état du Delaware, à l’exception des dispositions sur les conflits des lois et du fait que c’est la FAA qui régit toutes les dispositions reliées à l’arbitrage. La convention des Nations Unies sur la vente internationale de marchandises et la loi américaine sur l’uniformisation des transactions informatiques ne s’appliquent pas au logiciel ou aux services.

 

Attaques contre les données. Vous reconnaissez que certaines violations de sécurité impliquent des attaques sur les données. Par exemple, il existe des virus et autres logiciels malveillants qui : (i) effacent ou détruisent vos données (parfois des fichiers individuels, mais parfois un disque en entier en corrompant la zone amorce ou un autre élément clé); (ii) modifient vos fichiers (comme dans le cas d’un maliciel parasite qui s’attache à un fichier et le modifie pour permettre sa propre exécution et/ou sa propagation); et (iii) cryptent des fichiers sur votre disque (comme dans le cas d’un rançongiciel, qui utilise le chiffrement asymétrique). La meilleure manière pour vous de vous protéger de ces types d’attaques est d’effectuer de fréquentes sauvegardes de vos données vers un autre équipement ou un autre emplacement. De cette manière, vous aurez une autre copie des données effacées, modifiées ou détruites par le logiciel malveillant. Même si nous faisons tous les efforts commercialement raisonnables pour vous débarrasser du logiciel malveillant ou du virus responsable d’une attaque, vous êtes le seul et unique responsable de la sauvegarde de toutes les données et de tous les fichiers sur votre équipement afin qu’ils puissent être récupérés en cas d’attaque contre vos données. Sans une telle sauvegarde, il ne sera peut-être pas possible de récupérer les données qui ont été effacées, détruites ou modifiées. Nous n’assumerons aucune responsabilité pour la perte ou la récupération de données ou de fichiers ou pour la perte d’usage de systèmes ou de réseaux résultant d’attaques contre les données.

 

Garantie limitée. Pendant 30 jours suivant la date d’achat (« Période de garantie ») des versions payantes du logiciel uniquement, nous garantissons que le logiciel sous licence en vertu du présent accord (incluant les mises à jour offertes durant la période de garantie mais non les mises à jour offertes hors de la période de garantie) fonctionnera substantiellement en conformité avec la documentation fournie par nous en lien avec ce logiciel au moment de l’achat et que tout support matériel (comme un CD-ROM, mais excluant les équipements fabriqués par d’autres compagnies) sur lequel le logiciel est contenu et vous est fourni sera exempt de défaut de fabrication et de main-d’œuvre. Nous ne garantissons pas qu’un appareil mobile ou un ordinateur en particulier soit compatible ou fonctionne avec le logiciel ou les services, et nous n’offrons aucune garantie et n’acceptons aucune responsabilité en ce qui concerne le fonctionnement de votre équipement personnel qui est utilisé pour accéder au logiciel ou aux services. Votre seul recours, et notre entière responsabilité et l’entière responsabilité de nos fournisseurs, en cas de violation de cette garantie limitée est que, à notre gré, nous vous rembourserons le prix que vous avez payé pour la licence, nous remplacerons le support défectueux contenant le logiciel, nous exécuterons de nouveau les services, ou nous vous fournirons une autre réparation, telle que requise par la loi locale de protection des consommateurs dans votre juridiction. Ces recours ne sont peut-être pas disponibles dans certains pays, dans la mesure où nous sommes assujettis à des restrictions en vertu des lois et règlements applicables régissant le contrôle des exportations. Si le support matériel est défectueux, vous devez le retourner à vos frais à l’endroit où vous l’avez acheté et fournir une photocopie de votre reçu. Tout matériel de remplacement sera garanti pour le reste de la période originale de garantie.

 

EXCLUSION DE RESPONSABILITÉ. LES GARANTIES ÉNONCÉES CI-DESSUS CONSTITUENT VOS GARANTIES EXCLUSIVES. ELLES REMPLACENT TOUTES LES AUTRES GARANTIES, REPRÉSENTATIONS, MODALITÉS GÉNÉRALES, EXPRESSES OU IMPLICITES, INCLUANT LES GARANTIES OU MODALITÉS LIÉES À LA VALEUR COMMERCIALE, LA PERFORMANCE, LA QUALITÉ SATISFAISANTE, L’ADAPTATION À UN USAGE PARTICULIER, LE TITRE ET LA NON-CONTREFAÇON. SAUF POUR CE QUI CONCERNE LA GARANTIE LIMITÉE DÉCRITE DANS CETTE SECTION, LE LOGICIEL ET LES SERVICES SONT FOURNIS « EN L'ÉTAT ». VOUS ÊTES RESPONSABLE DU CHOIX DU LOGICIEL ET DES SERVICES CORRESPONDANT AUX RÉSULTATS QUE VOUS ATTENDEZ, DE L’INSTALLATION ET DE L’UTILISATION DU LOGICIEL OU DES SERVICES ET DES RÉSULTATS OBTENUS. NOUS NE GARANTISSONS PAS L’UTILISATION OU LA PERFORMANCE DU LOGICIEL OU DES SERVICES. NOUS NE GARANTISSONS PAS QUE LE FONCTIONNEMENT DU LOGICIEL OU DES SERVICES SERA INFAILLIBLE, ININTERROMPU OU EXEMPT D’ERREURS OU DE DÉFAUTS OU QUE LE LOGICIEL OU LES SERVICES VOUS PROTÉGERONT CONTRE TOUTES LES MENACES DE SÉCURITÉ POSSIBLES (INCLUANT LES MAUVAIS COMPORTEMENTS INTENTIONNELS DE LA PART DE TIERS), QU’IL N’Y AURA AUCUNE DÉFAILLANCE OU AUTRE ERREUR DANS LE LOGICIEL OU LES SERVICES CAUSÉS PAR DES VIRUS, DES INFECTIONS, DES VERS OU D’AUTRES CODES MALICIEUX SIMILAIRES NON INTRODUITS OU DÉVELOPPÉS PAR NOUS, OU QUE LE LOGICIEL OU LES SERVICES SATISFERONT À VOS EXIGENCES. NOUS NE SOMMES RESPONSABLES D’AUCUN TEMPS D’ARRÊT OU INTERRUPTION DE SERVICE, D’AUCUNE PERTE NI D’AUCUN VOL DE DONNÉES OU DE SYSTÈMES, NI DE QUELQUE AUTRE DOMMAGE QUE CE SOIT DÉCOULANT DE L’UNE DE CES ACTIONS OU INTRUSIONS OU EN RELATION AVEC CELLES-CI.

 

Activités à haut risque. Le logiciel et les services ne sont pas tolérants aux pannes et n’ont pas été conçus ou prévus pour les activités à haut risque, notamment en environnements dangereux nécessitant une sécurité intégrée comme les installations nucléaires, les systèmes de communication du trafic aérien, les systèmes d’armement, les appareils médicaux de maintien de vie, ou toute autre application pour laquelle une défaillance du logiciel ou des services pourrait mener directement à un décès, une blessure corporelle ou des dommages physiques ou matériels graves. Nous déclinons expressément toute garantie de fiabilité, expresse ou implicite, pour les activités à haut risque.

 

Limitation de responsabilité. EN AUCUNE CIRCONSTANCE NOUS OU NOS FOURNISSEURS, NOS CONCÉDANTS OU AUTRES FOURNISSEURS DE SERVICES TIERS NE SOMMES RESPONSABLES ENVERS VOUS POUR UN QUELCONQUE: (I) DOMMAGE INDIRECT, PARTICULIER, FORTUIT OU ACCESSOIRE; (II) VOL D’INFORMATIONS PERSONNELLES PERMETTANT DE VOUS IDENTIFIER OU COÛT D’ACQUISITION DE LOGICIEL OU SERVICES DE REMPLACEMENT, ET (III) DOMMAGE POUR PERTE DE PROFITS, PERTE DE CLIENTÈLE, PERTE DE SALAIRES PERSONNELS, ARRÊT DE TRAVAIL, PANNE OU DÉFAILLANCE INFORMATIQUE, PERTE DE DONNÉES, OU TOUT TYPE DE NÉGLIGENCE, OU TOUTE AUTRE PERTE OU TOUT AUTRE DOMMAGE INDIRECT QUE CE SOIT. EN AUCUN CAS NOTRE RESPONSABILITÉ GLOBALE ENVERS VOUS, COMPRENANT LA NÔTRE ET CELLE DE NOS AFFILIÉS, DE NOS FOURNISSEURS, DE NOS CONCÉDANTS ET DE NOS FOURNISSEURS TIERS, POUR DES DOMMAGES DIRECTS EN VERTU DE LA PRÉSENTE ENTENTE, NE DEVRA DÉPASSER LE PRIX QUE VOUS AVEZ PAYÉ POUR LE LOGICIEL APPLICABLE OU 100 $US (OU LE MONTANT ÉQUIVALENT EN DEVISE DE VOTRE PAYS) SI VOUS AVEZ UTILISÉ UN LOGICIEL GRATUIT. Vous convenez des limitations de responsabilité dans cette section et vous reconnaissez que, sans votre approbation de cette condition, les frais facturés pour le logiciel seraient plus élevés. Rien dans cet accord ne limite vos droits en vertu des lois existantes sur la protection du consommateur ou d’autres lois applicables qui ne peuvent être annulées par contrat dans votre juridiction.

 

Contrôles d'exportation Le logiciel est assujetti aux contrôles d'exportation des États-Unis. Export Administration Regulations ("EAR") et règles d'application. Vous convenez que vous n'exporterez pas et ne transmettrez pas le logiciel ou les services ainsi que leur documentation ou leurs données techniques associées, ou que vous n'en autoriserez pas l'accès ou l'utilisation, directement ou indirectement, dans tout pays où des restrictions d'exportation, de transmission ou d'accès sont imposées par toute loi ou réglementation applicable, sous réserve d'obtenir les autorisations requises du Bureau of Industry and Security du Département du commerce des États-Unis ou de toute autre autorité gouvernementale compétente en matière d'exportation ou de transfert. L’exportation vers un individu, une entité ou un pays en particulier peut être interdite par la loi. Si McAfee est informée qu'un utilisateur fait l'objet d'une sanction ou d'une restriction légale, McAfee sera dégagée de toutes les obligations du présent accord le mettant en situation de contravention avec lesdites sanctions et restrictions. Des informations supplémentaires sur les entités faisant l'objet de restrictions sont disponibles sur les sites web suivants: Consolidated Screening List and OFAC Sanctions Programs. Des informations supplémentaires concernant l'importation et l'exportation de produits McAfee sont disponibles sur la page web « Conformité des exportations américaines » à l'adresse https://www.mcafee.com/enterprise/en-us/about/export-compliance.html. Ces informations sont mises à jour de temps à autres.

 

Programmes tiers. Certains éléments tiers inclus avec le logiciel ou les services peuvent être assujettis à d’autres conditions générales que celles du présent accors, qui se trouvent habituellement dans un fichier « Lisez-moi » ou « À propos » accompagnant le logiciel ou les services. Ces éléments tiers peuvent inclure des codes logiciels concédés par des tiers sous une ou plusieurs licences de logiciel libre ou ouvert, incluant la licence publique générale GNU, et sont alors considérés comme des « logiciels ouverts ». Les logiciels ouverts sont concédés selon des conditions différentes de celles du présent accord. En cas de contradiction entre les conditions de licence des logiciels ouverts et celles du présent accord, les conditions du logiciel libre priment. Si une licence de logiciel ouvert nous oblige à fournir un quelconque code source relié au logiciel ou aux services ou à toute modification du logiciel ou des services, nous mettrons ledit code source à votre disposition sur demande.

 

Non renonciation. Nous ne renoncerons à aucune disposition du présent accord sauf par l’entremise d’une renonciation écrite et signée.

 

Divisibilité. Si une quelconque partie du présent accord est considérée, pour quelque raison que ce soit, comme étant inapplicable, cette partie sera alors, dans cette mesure, réputée omise, et le reste de l’accord demeurera entièrement exécutoire; À CONDITION, TOUTEFOIS, QUE L’ACCORD D’ARBITRAGE NE S’APPLIQUE À AUCUNE RÉCLAMATION POUR LAQUELLE LES LIMITATIONS PAR RAPPORT AUX ACTIONS COLLECTIVES OU À L’ARBITRAGE CONSOLIDÉ NE SONT PAS PERMISES PAR LA LOI APPLICABLE.

 

Accord complet. La présente entente l’entente complète entre vous et nous et régit votre utilisation du logiciel et des services acquis à la présente. Le présent accord remplace tous les autres accords préalables entre vous et nous par rapport au logiciel et à tous les services, ainsi que toute autre communication, représentation ou publicité reliée au logiciel ou aux services.

 

Entités concédantes. Le logiciel et les services vous sont concédés sous licence par l’une des entités juridiques suivantes :

 

McAfee, LLC, société à responsabilité limitée immatriculée au Delaware, dont les bureaux sont situés au 2821 Mission College Blvd., Santa Clara, California 95054, États-Unis, si vous avez téléchargé le logiciel aux États-Unis, au Mexique, en Amérique Centrale, en Amérique du Sud ou dans les Caraïbes ;

 

McAfee Consumer Affairs North, LLC, société à responsabilité limitée immatriculée au Delaware, dont les bureaux sont situés au 2821 Mission College Blvd., Santa Clara, California 95054, États-Unis, si le logiciel est téléchargé au Canada ;

 

McAfee Ireland Limited, dont les bureaux sont situés au Building 2000 City Gate, Mahon, Cork, Irlande si le logiciel est téléchargé en Europe, au Moyen-Orient, en Afrique, dans la zone du Pacifique ou en Australie; ou

 

Si le logiciel est téléchargé au Japon, la licence est accordée par McAfee, LLC. Les services éventuels sont fournis par McAfee Co., Ltd. dont les bureaux sont situés à Shibuya Mark City West 1-12-1, Dougenzaka, Shibuya-ku, Tokyo 150-0043, Japon, si le logiciel est téléchargé au Japon.

 

Lois locales. Les paragraphes ci-dessous contiennent des informations concernant les lois locales de certaines juridictions qui s’appliquent au présent accord et qui pourraient remplacer certaines dispositions à la présente.

 

Australie. Pour les consommateurs de l'Australie :

 

Les avantages qui vous sont conférés en vertu des garanties limitées de la section 6 sont en sus des autres droits ou recours auxquels vous pourriez avoir droit en vertu d’une loi relative aux marchandises et services auxquels la garantie s’applique. Nos marchandises sont assorties de garanties qui ne peuvent pas être exclues en vertu de l’Annexe 2 de la Competition and Consumer Act 2010 (Cth) (« Loi australienne de protection des consommateurs »). Vous avez droit à un remplacement ou un remboursement en cas de défaillance majeure et à une indemnisation pour tout autre dommage ou perte raisonnablement prévisible. Vous avez également le droit de faire réparer ou remplacer les marchandises si celles-ci ne sont pas d’une qualité acceptable et que la défaillance ne représente pas une défaillance majeure. Cette garantie est accordée par McAfee Ireland Limited, ayant des bureaux situés au Building 2000 City Gate, Mahon, Cork, Irlande, mais vous pouvez également téléphoner au 1800 998 887 si vous avez des questions à l’égard de notre garantie pour les consommateurs australiens. Toute réclamation faite en vertu de cette garantie doit être envoyée, à vos frais, à l’adresse suivante :

 

Legal Department
McAfee Security Australia Pty Ltd
Level 16
40 Mount Street
North Sydney, NSW, 2060
Australia

 

Pour les consommateurs résidant en Australie, si le support matériel sur lequel le logiciel a été livré est défectueux, vous devez nous retourner ce support défectueux à vos frais, avec une photocopie de votre reçu, dans les 14 jours suivant la découverte du défaut. Nous vous aviserons de la réception du colis dans les 14 jours suivant celle-ci.

 

LES EXCLUSIONS DE RESPONSABILITÉ DE LA SECTION 6 NE S’APPLIQUENT PAS À VOUS DANS LA MESURE OÙ LA LOI AUSTRALIENNE NE PERMET PAS L’EXCLUSION OU LA LIMITATION DE TOUTES LES GARANTIES, CONDITIONS OU REPRÉSENTATIONS LÉGALES APPLICABLES, EXPRESSES OU IMPLICITES. DANS CE CAS, LES GARANTIES EXPRESSES OU IMPLICITES SONT LIMITÉES DANS TOUTE LA MESURE PERMISE PAR LA LOI APPLICABLE..

LES LIMITATIONS DE RESPONSABILITÉ STIPULÉES À LA SECTION 6 NE S’APPLIQUENT PAS AUX CONSOMMATEURS DE L’AUSTRALIE.

 

RIEN DANS CET ACCORD NE LIMITE VOS DROITS EN VERTU DES LOIS EXISTANTES SUR LA PROTECTION DU CONSOMMATEUR OU D'AUTRES LOIS APPLICABLES, Y COMPRIS LA LOI AUSTRALIENNE EN MATIÈRE DE PROTECTION DES CONSOMMATEURS, QUI NE PEUVENT ÊTRE ANNULÉES PAR CONTRAT DANS VOTRE JURIDICTION.

 

Canada. Si vous avez acquis le logiciel ou les services au Canada, sauf si la loi locale l’interdit expressément, l’utilisation du logiciel et des services, les relations entre les parties, ainsi que tout litige découlant du présent accord, le concernant ou y étant relié, incluant tout litige entre vous et nous, sera régi et interprété conformément aux lois en vigueur dans la province de l’Ontario, au Canada.

 

France.  Conformément aux dispositions de l’article L. 215-4 du code de la consommation, les clauses suivantes sont reproduites:

 

« Pour les contrats de prestations de services conclus pour une durée déterminée avec une clause de reconduction tacite, le professionnel prestataire de services informe le consommateur par écrit, par lettre nominative ou courrier électronique dédiés, au plus tôt trois mois et au plus tard un mois avant le terme de la période autorisant le rejet de la reconduction, de la possibilité de ne pas reconduire le contrat qu'il a conclu avec une clause de reconduction tacite. Cette information, délivrée dans des termes clairs et compréhensibles, mentionne, dans un encadré apparent, la date limite de non-reconduction.

 

Lorsque cette information ne lui a pas été adressée conformément aux dispositions du premier alinéa, le consommateur peut mettre gratuitement un terme au contrat, à tout moment à compter de la date de reconduction.

 

Les avances effectuées après la dernière date de reconduction ou, dans le cas des contrats à durée indéterminée, après la date de transformation du contrat initial à durée déterminée, sont remboursées dans un délai de trente jours à compter de la date de résiliation, déduction faite des sommes correspondantes, jusqu'à celle-ci, à l'exécution du contrat.

 

Les dispositions du présent article s'appliquent sans préjudice de celles qui soumettent légalement certains contrats à des règles particulières en ce qui concerne l'information du consommateur.

 

Lorsque le professionnel n'a pas procédé au remboursement dans les conditions prévues à l'article L. 215-1, les sommes dues sont productives d'intérêts au taux légal. »

 

Union européenne, Islande, Norvège ou Suisse. Si vous avez acquis le logiciel ou les services à l’intérieur de l’Union européenne, en Islande, en Norvège ou en Suisse, alors la loi nationale du pays dans lequel vous avez téléchargé le logiciel s’appliquera..

 

Japon. Si vous avez acquis le logiciel ou les services au Japon, alors le présent accord, l’utilisation du logiciel et des services, les relations entre les parties, ainsi que tout litige découlant du présent accord, le concernant ou y étant relié, incluant tout litige entre vous et nous, sera régi et interprété conformément aux lois japonaises en vigueur sans égard aux règles de conflit de lois.

 

Pays-Bas. Pour les consommateurs des Pays-Bas, tout renouvellement automatique de votre abonnement original sera pour une durée indéfinie et facturé conformément aux modalités de votre abonnement. Vous pourrez mettre fin à votre nouvel abonnement en tout temps après le renouvellement en contactant le service à la clientèle et en fournissant un préavis de votre intention au moins 30 jours avant d’y mettre fin et nous vous donnerons un remboursement au prorata conformément aux lois locales. Si vous ne voulez pas que votre abonnement soit renouvelé automatiquement, vous devez désactiver la fonction de renouvellement automatique dans les paramètres de votre compte 30 jours avant l’expiration de votre abonnement initial.

 

 

COORDONNÉES DE MCAFEE

 

Service à la clientèle et soutien technique : http://service.mcafeecom

 

Litiges :

 

Attention : Service juridique de McAfee

 

5000 Headquarters Drive

 

Plano, Texas 75024

 

MFECONSUMER.EULA.2019.11.26.GENERAL

Conditions d'utilisation du produit
Identity Theft Protection Services
McAfee Identity Theft Protection Services - Overview

1.  Summary
2.  Identity Theft Protection Terms
3.  Additional Terms for Free McAfee Identity Theft Protection Essentials
4.  Summary of Identity Fraud Reimbursement Coverage

Summary

 

What is McAfee Identity Theft Protection?

With identity theft incidents hitting record-highs, now is the time to get the protection you need from a name you trust.  McAfee Identity Theft Protection (IDTP) helps you keep tabs on a wide range of personal information with always-on monitoring and recovery tools so you can keep your identity close and personal.

 

Find the plan that’s right for you. 

IDTP is designed to accommodate every lifestyle, so you don’t have to pay for more than you need.  Choose from Essentials (not available in all markets), Standard, Plus and Premium.   Go here to learn more about what’s included in each package.  


Identity Theft Protection Terms

 

1.     Your subscription to McAfee Identity Theft Protection is subject to our License Agreement and Privacy Notice.   

 

2.     Identity Fraud Reimbursement Coverage is subject to the terms summarized below.   Certain offers have lower limitations for both the total reimbursement and the stolen funds reimbursement.  Review your transaction documents to verify your coverage caps.

 

3.     By enrolling and using the credit, financial, cyber and other monitoring features you certify that you shall only use the features to monitor accounts and information associated with your personal information.

 

4.     Disclaimer:  While McAfee Identity Theft Protection provides you tools and resources to protect yourself from and recover from identity theft, no identity can be completely secure.  McAfee is not responsible for any loss or damages incurred as a result of identity theft.  See the EULA for additional disclaimers of warranty and limitation of liability.

 


Additional Terms for Free McAfee Identity Theft Protection Essentials

 

1. Free IDTP Essentials is only valid for qualifying products and specified languages and countries, as set out in our System Requirements.

 

2. You must either have a qualifying free trial or a paid subscription with a participating partner, and you must be enrolled in automatic renewal (turned on) and your account must have a valid credit card, debit card, or other payment mechanism on file. 

 

3. The free subscription will be granted to the registered McAfee account holder. 

 

4. You may be required to enroll to activate all or some of the features.  If eligible, you will receive enrollment instructions. 

 

5. This offer is not available for Small Business or Enterprise products and services.

 

6. Eligibility ends when either your free trial or your paid subscription ends. If you opt-out of auto-renewal you will not be entitled to Free IDTP.

 

7. Your subscription is subject to our EULA and Privacy Notice.   

 

8. Identity Fraud Reimbursement Coverage is subject to the terms below and is limited to $100,000 total coverage which includes a $10,000 limit for reimbursement of stolen funds.  

 

9. You have numerous rights under the FCRA, including the right to dispute inaccurate information in your credit report(s). Consumer reporting agencies are required to investigate and respond to your dispute, but are not obligated to change or remove accurate information that is reported in compliance with applicable law. While this plan can provide you assistance in filing a dispute, the FCRA allows you to file a dispute for free with a consumer reporting agency without the assistance of a third party.

 

 


Identity Fraud Reimbursement Coverage
 
 

FINANCIAL REIMBURSEMENT COVERAGE:

We will reimburse the subscriber for financial losses, expenses, and legal costs incurred by the subscriber.  Certain offers have lower limitations for both the total reimbursement and the stolen funds reimbursement.  Review your transaction documents to verify your coverage caps.  Reimbursement is provided as a result of the following:

 

Fraud or Embezzlement

Loss arising out of fraud or embezzlement perpetrated against the subscriber, during the term of the program.

 

Theft

Loss resulting directly from theft of property related to the subscriber's information, checkbook, savings record, ATM access, etc. by a person from whom the subscriber purchased goods or services.

 

Forgery

Loss resulting directly from forgery or alteration of checks, drafts, promissory notes, or similar written promises drawn upon the subscriber’s account.

 

Data Breach

Loss resulting directly from the misuse of subscriber's information as a result of a data compromise of information from a financial institution, a credit reporting agency, a credit grantor or a securities firm wherein monies are stolen from the subscriber’s account.

 

Stolen Identity Event

Loss resulting from a stolen identity event occurring on or arising out of the use of the Internet. The occurrence must be during the term of the program.

 

Unauthorized Electronic Fund Transfer aka "Stolen Funds"

Stolen funds loss incurred by the subscriber as the direct result of an unauthorized electronic fund transfer. Varying limitations apply depending on your subscription. Review your transaction documents to verify your coverage.

 

Covered Expenses (as a result of the identity fraud)

1. Costs incurred by the subscriber for re-filing applications for loans, grants, or other credit that are rejected solely because the lender received incorrect information.

 

2. Costs for notarizing affidavits, incurring long distance telephone calls, travel and postage reasonably incurred as a result of the subscriber's efforts to report an identity fraud and/or amend records.

 

3. Costs for contesting the accuracy or completeness of any information contained in a credit report.

 

4. Payment for reasonable expenses incurred that were a result of recovery from an identity fraud such as; credit freeze, credit thaw costs, transcript costs, appeal bond, court filing fees and expert witness fees.

 

5. Lost base wages that would have been earned, for time reasonably and necessarily taken off work solely as a result of efforts to amend or rectify records as to the subscriber's identity. Actual lost wages includes remuneration for vacation days, discretionary days, floating holidays, and paid personal days but not for sick days or any cost arising from time taken from self-employment.

 

6. Child or elderly care costs that would have otherwise not been incurred, resulting from time reasonably and necessarily taken away from providing such care as a result of efforts to amend or rectify records as to the subscriber's identity.

 

Covered Legal Costs

Costs for reasonable fees for an attorney with either prior approval by us or costs up to $125.00 per hour for an attorney selected by the Subscriber and related court fees, incurred by the Subscriber for:

 

a. Defense of any legal action brought against the subscriber by a merchant, creditor or collection agency or entity acting on their behalf for non-payment of goods or services or default on a loan.

 

b. Defense of or the removal of any criminal or civil judgments wrongly entered against the subscriber.

 

c. Challenging the accuracy or completeness of any information in a consumer credit report.

 

FINANCIAL REIMBURSEMENT DOES NOT COVER:

A. loss due to any fraudulent, dishonest or criminal act by the subscriber or any person acting in concert with the subscriber, or immediate family subscriber, whether acting alone or in collusion with others.

 

B. loss resulting directly or indirectly from errors or omissions occurring in the input of data to any computer system and/or processing of any data within a computer system.

 

C. loss resulting directly or indirectly from the voluntary surrendering by the subscriber of any access device, in whole or in part, to any person or entity.

 

D. loss resulting from any unintentional clerical error in the transfer from or debit of any account of the subscriber which is initiated by a financial institution, or any employee(s) thereof.

 

E. loss in connection with any pre-authorized transfer from any account to or for the benefit of a financial institution, or to any other account of the subscriber.

 

F. loss arising out of business pursuits of the subscriber.

 

G. loss of valuable papers, valuable documents, jewelry, silverware and other personal property including the philatelic value of stamps and the numismatic value of coins not in circulation.

 

H. property damage, bodily injury or personal injury.

 

I. losses incurred from financial performance of any investment of financial product.

 

CLAIM PROCEDURES:

Upon knowledge or discovery of loss that may give rise to a claim under the terms of the program agreement, the subscriber is responsible for the following:

 

A. Give notice as soon as practicable to: (a) the appropriate authority and affected institutions, if applicable; and (b) us or any of our authorized agents. If the loss involves a violation of law, the subscriber shall also notify the police. The subscriber must submit a copy of the police report when filing a claim.

 

B. File detailed proof of loss, duly sworn to, with us within 60 days after the discovery of loss.

 

C. Upon our request, submit to examination by us, and subscribe the same, under oath if required.

 

D. Upon our request, cooperate to help us enforce legal rights against anyone who may be liable to the subscriber to include giving evidence and attending depositions, hearings and/or trials; producing for our examination all pertinent records; and cooperating with us in all matters pertaining to loss or claims; all at such reasonable times and places as we shall designate.

 

E. The subscriber shall not voluntarily assume or admit any liability, nor, except at said subscriber's own cost, voluntarily make any payment or incur any expense without our prior written consent, (such consent not to be unreasonably withheld).

 

F. The subscriber shall keep books, receipts, bills, and other records in such manner that we can accurately determine the amount of any loss. At any time subsequent to the reporting of the loss to us, we may examine and audit the subscriber's books and records as they relate to a loss under the policy on record with the insurance company.

 

NOTE: The above summation of our Identity Theft Reimbursement Coverage is designed to provide general information only. While every effort has been made to ensure that the information provided is accurate, this information is provided without any representation or warranty of any kind about its accuracy. All descriptions of coverage are subject to the terms, conditions and exclusions of the individual policy on file with the insurance company. This policy is available upon request.

 

Secure Home Platform
McAfee Secure Home Platform

Welcome to the McAfee Secure Home Platform! These Terms of Service (“Terms”) affect your legal rights, so please read them carefully. These Terms apply to your access and use of a home wireless network (the “Home Network”) that is protected by McAfee Secure Home Platform (“Platform”). If you will be managing the settings of the Home Network through the Secure Home Platform mobile application (the “App”), then these Terms also apply to you (“Home Network Administrator”) and your use of the App. You may access the Home Network from your personal computer, tablet, mobile device or other Internet-capable device (“your Device”).  In order to access and use the Home Network and/or the App, you must agree to these Terms. The Platform and the App are provided by the applicable McAfee legal entity identified in Section 17 (collectively, “McAfee”, “we”, “us”, or “our”).

 

By clicking “I accept”, or by accessing or using the Home Network and/or the App, you agree to be bound by these Terms and all terms incorporated by reference. We have included links to additional terms, such as our Privacy Notice which are important and together create this legal agreement that applies to you.  If you do not agree to these Terms, including the mandatory arbitration provision and class action waiver in Section 12, you may not access or use the Home Network or the App.

 

McAfee reserves the right to change or modify these Terms at any time and in our sole discretion. If we make changes to these Terms, we will provide notice of such changes, such as by providing notice through the Home Network or updating the “Last Updated” date at the beginning of these Terms. By continuing to access or use the Home Network and/or App, you confirm your acceptance of the revised Terms and all of the terms incorporated therein by reference. We encourage you to review the Terms frequently to ensure that you understand the terms and conditions that apply when you access or use the Home Network and/or App. If you do not agree to the revised Terms, you may not access or use the Home Network and/or App.

 

1.        SHARING OF DATA

 

You acknowledge that the Home Network Administrator may receive information about your use of the Home Network, including without limitation, your name, the type of Device you have, and the sites that you visit (for example, the Home Network Administrator may receive a notification if you visit a website that has parental control restrictions enabled). If you do not wish for the Home Network Administrator to receive this information, do not use the Home Network.

 

2.        PRIVACY

 

Our Privacy Notice is incorporated by reference into these Terms, and you understand that you are agreeing to the terms therein by accessing or using the Home Network and/or App. Please review the Privacy Notice for additional information about how we collect, use, and disclose information about you. The Privacy Notice applies solely to our use of information about you.  You acknowledge that the policy does not govern the Home Network Administrator’s use of any information about you that the Home Network Administrator receives, or any use of your information by any Internet Service Provider or other third party. 

 

3.        ADDITIONAL PROVISIONS REGARDING THE APP

 

Use of the App is permitted only by the Home Network Administrator. If you are not the Home Network Administrator, you have no right to use the App. If you are the Home Network Administrator, in order to use the App, you will need to register for a Platform user account (“Account”) through the App. By creating an Account, you agree to (i) provide accurate, current and complete Account information, (ii) maintain and promptly update, as necessary, your Account information, and (iii) maintain the security of your Account credentials. You agree that we can rely on the instructions of the person that establishes the Account related to your Home Network.  You are not permitted to let other individuals use your Account credentials. You understand that letting another individual control the Home Network through your Account may result in changes to your Platform configurations and permissions. You acknowledge that McAfee has no responsibility to you with respect to the actions of such parties. As such, you are solely responsible for maintaining the confidentiality of your Account login information and for all activities that occur under your Account.

 

4.        UNLAWFUL AND PROHIBITED USE

 

As a specific condition of your access to the Home Network, you explicitly agree not to use the Home Network for any purpose that is unlawful or prohibited by these Terms. You agree: (i) not to violate any applicable law, contract, intellectual property or other third-party right or commit a tort; (ii) not to engage in any harassing, threatening, intimidating, predatory or stalking conduct; not to use the Home Network in any way that could damage, disable, overburden, or impair the Home Network, or interfere with anyone else's use of the Home Network, (iii) not to attempt to gain unauthorized access to the Platform or the App, through hacking, password mining or any other means, (iv) not to attempt to reverse engineer any portion of the Platform or the App, or attempt to infringe the intellectual property rights of others in any way, (v) not to obtain or attempt to obtain any materials or information through any means not intentionally made available through the Home Network or App, (vi) to act responsibly and not use the Home Network or App for any fraudulent, unlawful, harassing, abusive, illegal, or unauthorized purpose, or engage in, encourage or promote any activity that violates these Terms. You further acknowledge and agree that a violation of these Terms may result in a denial of access to the Home Network and App without notice and may subject you to administrative penalty and/or criminal liability.

 

Additionally, if you are a Home Network Administrator, you agree that you will not permit anyone else to access or use your Account.

 

5.        SECURITY WARNING

 

Wireless communications, including those sent over the Home Network, are not secure communications. McAfee is not responsible for the privacy of activity using the Home Network. For security purposes, activity on the Home Network may be monitored, but there is no obligation on McAfee to do so or to take any action even if it does.

 

6.        AVAILABILITY OF THE PLATFORM; AUTOMATIC UPDATES

 

Availability of the Platform. While we aim for the Platform to be highly reliable and available, you acknowledge that it may not be available 100% of the time. The Platform is subject to sporadic interruptions and failures for a variety of reasons beyond our control, including router failure, Wi-Fi intermittency, service provider or your mobile carrier uptime, viruses, bugs or other issues present in your router equipment, computer or other devices connected to your Home Network, and your App configurations, among others. You acknowledge these limitations and agree that McAfee is not responsible for any damages allegedly caused by the failure or delay of the Platform. Additionally, you are solely responsible for any fees charged directly by such third parties in connection with your use of the Platform and for your compliance with all applicable agreements and policies provided by such third parties.

 

Automatic Updates. We may from time to time develop updates, patches, bug fixes, and other modifications to the Software (“Updates”) at no cost to you. Updates may be automatically installed without providing any additional notice or receiving any additional consent from you. By accessing or using the Software, you consent to automatic Updates. You further acknowledge that you may be required to install Updates to use the Software, and to promptly install any Update we provide.

 

7.        PROPRIETARY RIGHTS

 

McAfee Property. You acknowledge that all of the intellectual property rights, including without limitation copyrights, patents, trademarks, and trade secrets in the Platform and the App (and in the underlying technology) are owned by McAfee, its affiliates or its licensors. All rights not expressly licensed are reserved.

 

Feedback. You may choose to, or we may invite you to submit, comments, ideas, suggestions, or concerns about the Platform and the App (collectively, “Feedback”). By submitting any Feedback, you agree that your submissions are voluntary, gratuitous, unsolicited, and without restriction, and will not place McAfee under any fiduciary or other obligation. You acknowledge that McAfee may use, copy, modify, publish, or redistribute your submissions for any purpose without any compensation to you. You further agree that McAfee does not waive any rights to use similar or related ideas previously known to McAfee, whether developed by its employees or obtained from other sources. 

 

8.        LIMITED LICENSE

 

We are pleased to grant you a nonexclusive, revocable, non-assignable, non-sublicensable, limited license to use the Platform and the App for personal use only and in accordance with these Terms and all applicable laws and regulations. The Platform is intended to be used only on the router on which it is pre-installed, and the App is intended to be used only on a supported mobile device owned by you.  Unless explicitly stated by us, nothing in these Terms shall be construed as conferring any right or license to any patent, copyright, trademark, or other proprietary right of McAfee or any third party, whether by estoppel, implication or otherwise. This license is nontransferable and is revocable by us in the event you violate this Agreement.  Upon any termination of this license, you must immediately cease all use of the Platform and App. 

 

9.        LIMITED WARRANTY; DISCLAIMERS

 

Except for the limited warranty below, McAfee disclaims any and all other warranties, and any and all responsibility for any loss, injury, claim, liability, or damage of any kind resulting from, arising out of, or in any way related to (a) any errors in or omissions on or from the Home Network or App, including but not limited to technical inaccuracies and typographical errors, (b) any third party websites or content therein directly or indirectly accessed through links on the Home Network or App, including but not limited to any errors in or omissions contained therein, (c) the unavailability of the Home Network or App, (d) your use of the Home Network or App, (e) your use of any equipment or software in connection with the Home Network or App, or (f) information you might access or encounter or any activity that results from your access, encounter or activity on the internet.

 

Any dealings with any third parties (including advertisers and/or sponsors) appearing on the Home Network, and any other terms, conditions, warranties or representations associated with such dealings are solely between you and those third parties. We are not responsible for examining or evaluating, and do not warrant the offerings of, any of these businesses or individuals or the content of their websites. McAfee does not assume any responsibility or liability for the actions, products, or website contents of any third parties. You should carefully review their privacy statements and other conditions of use.

 

The Platform, Home Network, and App are provided on an “as is” and “as available” basis without warranties of any kind. McAfee makes no warranties or representations, and expressly disclaims any and all warranties, including but not limited to the implied warranties of design, merchantability, fitness for a particular purpose, and title, any warranties arising from a course of dealing, usage, or trade practice, and any warranties of non-infringement of any third party's patent(s), trade secret(s), copyright(s) or other intellectual property rights. McAfee will not be liable for any damages (including direct, indirect, incidental, consequential, special or punitive). McAfee does not warrant that the operation of the Home Network or App will be uninterrupted or error-free. No oral or written information given by McAfee or an authorized representative of McAfee shall create any warranty.

 

In addition, McAfee does not represent or warrant that the Platform, Home Network, and App are accurate, complete, reliable, current or error-free, or that the content or websites that you or users of your Home Network request, receive, or visit will be safe, legal, acceptable, or appropriate for a particular age. You acknowledge that any age-based filtering based on your App configurations may not be 100% accurate, and that McAfee is not responsible in the event that certain content on your Home Network is not appropriately filtered according to your configurations. While McAfee attempts to make your access to and use of the Platform, Home Network, and App safe, we cannot and do not represent or warrant that the Platform, Home Network, or App, or our servers are free of viruses or other harmful components. You assume the entire risk as to the quality and performance of the Platform, Home Network, and App.

 

You acknowledge that some security breaches involve attacks on data. For example, there are viruses and other malware that: (i) delete or destroy your data (sometimes individual files, but sometimes even an entire disk by corrupting a master boot record or other key element); (ii) modify your files (such as parasitic malware that attaches itself to a file and modifies the file to enable its own execution and/or propagation); and (iii) encrypt files on your drive (such as ransomware that uses asymmetric encryption). The best way for you to protect yourself from these types of attacks is frequent back-ups of your data to another device/location. That way, you have another copy of the data in the event that the attacking software has deleted, modified, or destroyed the data. It is your sole and exclusive responsibility to back-up all data and files on your device so that they can be restored in the event of an attack on your data. Without such a back-up, it may not be possible to restore the deleted/destroyed/modified data. McAfee is not liable for loss of or recovery of data, or for files or loss of use of systems or networks arising from attacks on data.

 

Limited Warranty. We warrant that the Platform will perform substantially in accordance with the product description provided at McAfee.com. If you are dissatisfied with any portion of the Platform or the App, or with any of these Terms, your sole and exclusive remedy is to discontinue using the Home Network.

 

10.     LIMITATION OF LIABILITY

 

Under no circumstances are we or our suppliers, licensors or other third-party service providers liable to you for any: (a) indirect, special, incidental, or consequential damages; (b) theft of personally identifiable information or cost of procuring substitute services, and (c) damages for loss of profits, loss of goodwill, loss of personnel salaries, work stoppage, computer failure or malfunction, loss of data, or negligence of any kind, or for any other nondirect damage or loss.  In no event will our, our affiliates’ or our suppliers’, licensors’ or other third-party service providers’ aggregate liability to you for direct damages under these terms exceed the greater of (i) the price you paid for the Platform service, or (ii) if you have not paid McAfee for the use of any services, $100.00 USD (one-hundred U.S. dollars).  Nothing in these Terms limits any rights you may have under existing consumer-protection statutes or other applicable laws that may not be waived by contract in your jurisdiction.

 

11.     INDEMNIFICATION

 

To the fullest extent permitted by applicable law, you agree to indemnify, defend, and hold McAfee and its past, present, and future employees, officers, directors, contractors, equity holders, parent companies, subsidiaries, affiliates, licensors and suppliers (collectively, the “McAfee Parties”) harmless from any damages, liabilities, claims, demands, awards, judgments, losses, fees, expenses, and costs of every kind and nature whatsoever, whether known or unknown, foreseen or unforeseen, matured or unmatured, or suspected or unsuspected, in law or in equity, whether in tort, contract, or otherwise (collectively, “Claims”) made by any third party due to or arising out of (i) any misuse by you or anyone you authorize to use the Home Network, your Account, or the App; (ii) your violation of these Terms or any other applicable terms, policies, warnings, or instructions provided by McAfee or a third party in relation to the Home Network or App; (iii) any Feedback you provide; or (iv) your violation of any law or the rights of a third party. You agree to promptly notify McAfee of any third party Claims, cooperate with defending such Claims (including, but not limited to, attorneys’ fees and expenses, court costs, costs of settlement and costs of pursuing indemnification and insurance). You further agree that McAfee Parties shall have control of the defense or settlement of any third party Claims. This indemnity is in addition to, and not in lieu of, any other indemnities set forth in a written agreement between you and McAfee.

 

12.     BINDING ARBITRATION AND CLASS ACTION WAIVER

 

Agreement to Arbitrate Disputes. Any claim, dispute or controversy of any kind, regardless of the type of claim or legal theory or remedy (“Claim”) by either you or us against the other arising from, relating to or in any way concerning the Terms, the Home Network, the App, or any other services you receive from us (or from any advertising for any such products or services) shall, at the demand of either party, be resolved by confidential binding arbitration.  This agreement to arbitrate also includes: (i) claims relating to the enforceability or interpretation of any of these arbitration provisions; (ii) Claims by you, and also Claims made on your behalf or connected to you, such as an employee, representative, agent, predecessor, successor, heir, assignee, or trustee in bankruptcy; (iii) Claims that relate directly to us, and/or to our parent, affiliates, successors, assignees, employees, and agents; and (iv)  Claims asserted as part of a class action, private attorney general or other representative action, it being expressly understood and agreed to that the arbitration of such claims must proceed on an individual (non-class, non-representative) basis and the arbitrator may award relief only on an individual (non-class and non-representative) basis.  You and we agree that no class action, consolidated action, private attorney general or other representative claims may be pursued in arbitration, nor may such actions be pursued in court.  By accepting this arbitration agreement, you agree to waive the right to initiate or participate in a class action, representative action, private attorney general action or consolidated arbitration in any matter encompassed by this arbitration provision.

 

Notice of Dispute. The party seeking arbitration must first notify the other party of the dispute in writing at least 60 days in advance of initiating arbitration.  Notice should be sent to McAfee, 5000 Headquarters Drive, Plano, TX 75024, Attention: Legal Department.  The notice must include your name, address, and contact information, the facts giving rise to the dispute, and the relief requested.  You and McAfee will attempt to resolve any dispute through informal negotiation within 60 days from the date of the Notice of Dispute is sent.  After 60 days, you or we may commence arbitration.

 

Administration of Arbitration. If any dispute is not resolved by informal negotiation, any claim, dispute, or controversy will be, at the demand of either party, conducted exclusively by binding arbitration governed by the Federal Arbitration Act (“FAA”), and not state law.  You are giving up the right to litigate (or participate as a party or class member in) all disputes in court before a judge or jury.  Instead, all disputes will be resolved on an individual basis before a single, neutral arbitrator and the proceeding shall be confidential.  The arbitrator will be either a lawyer admitted to practice law in his or her jurisdiction and with at least ten years’ experience, or a retired or former judge selected in accordance with the rules of the AAA.  The arbitrator is bound by the terms of this Agreement, and the arbitration shall be governed by the Commercial Arbitration Rules and Supplementary Procedures for Consumer Related Disputes of the AAA, as modified by this Agreement (the “Arbitration Rules”).  For more information, see adr.org or call 1-800-778-7879. 

 

All arbitration proceedings shall be conducted in English, and the United States FAA shall govern the interpretation, enforcement, and proceedings pursuant to the binding arbitration clause in these Terms.  The award shall be confidential and only disclosed as is necessary to obtain judgment or as otherwise required by law.  You and we further agree that a judgment may be entered upon the award by any court having jurisdiction.  The arbitration award shall determine the rights and obligations between the named parties only, and only in respect of the claims in arbitration, and shall not have any bearing on the rights and obligations of any other dispute.

 

Costs. The party initiating the arbitration shall pay the initial filing fee.  If you file the arbitration and an award is rendered in your favor, we will reimburse your filing fee.  We will pay the fees and costs for the first day of any hearing.  All other fees and costs will be allocated in accordance with the arbitration rules.  However, we will advance or reimburse filing and other fees if the arbitrator rules that you cannot afford to pay them or if you ask us and we determine there is a good reason for doing so.  Each party shall bear the expense of their respective attorneys, experts, witnesses, and other expenses, regardless of who prevails, but a party may recover any or all expenses from another party if the arbitrator, applying applicable law, so determines.

 

Right to Resort to Provisional Remedies Preserved. Nothing herein shall be deemed to limit or constrain our right to resort to self-help remedies or to comply with legal process, or to obtain provisional remedies such as injunctive relief, attachment, or garnishment by a court having appropriate jurisdiction; provided, however, that you or we may elect to arbitrate any dispute related to such provisional remedies.

 

Conflicting Terms. In the event of a conflict between the Arbitration Rules and this arbitration agreement, this arbitration agreement shall govern.  If any portion of this arbitration agreement is deemed invalid or unenforceable, it shall not invalidate the other provisions of the arbitration agreement, provided, however, that (a) if the prohibition on classwide arbitration is deemed invalid, then this entire arbitration agreement shall be null and void; and (b) if the prohibition on arbitration of representative claims brought in a private attorney general capacity is deemed invalid, then the arbitration agreement shall be null and void as to such claims only.  This arbitration agreement shall survive the termination or cancellation of these Terms.  In the event of a conflict between this arbitration agreement and any other applicable arbitration provision, this arbitration agreement shall control.

 

Waiver of Jury Trial. If for any reason a claim proceeds in court rather than through arbitration, you and McAfee agree that there will not be a jury trial.  You and McAfee unconditionally waive any right to trial by jury in any dispute that in any way relates to or arises out of these Terms or from any services you receive from us (or from any advertising for any such services).  In the event of litigation, this paragraph may be filed to show a written consent to a trial by the court.

 

13.     GOVERNING LAW

 

Except as provided in Section 18 below, these Terms, your access to and use of the Home Network, the relationship of the parties, and any disputes arising out of, concerning, or relating to the Terms, including any disputes between you and McAfee, will be governed by and construed in accordance with the laws of the State of New York, excluding its conflict of law principles, except that the FAA governs all provisions relating to arbitration.  If for any reason, the laws of the State of New York are found not to apply, then these Terms, the use of the Platform, the relationship of the parties, and any disputes arising out of, concerning, or relating to these Terms, including any disputes between you and McAfee, will be governed by and construed in accordance with the laws of the State of Delaware, excluding its conflict of law principles, except that the FAA governs all provisions relating to arbitration.  The United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods and the Uniform Computer Information Transactions Act do not apply to the Home Network.

 

14.     TERMINATION

 

These Terms will remain in full force and effect so long as you continue to access or use the Home Network and/or App, or until terminated in accordance with the provisions of these Terms. At any time, McAfee may (i) suspend or terminate your rights to access or use the Home Network and/or App, or (ii) terminate these Terms with respect to you if McAfee in good faith believes that you have used the Home Network or App in violation of these Terms, including any incorporated guidelines, terms or rules. Upon termination of these Terms, your right to use the Home Network and App will automatically terminate.

 

15.     SEVERABILITY

 

If any provision or part of a provision of these Terms is unlawful, void or unenforceable, that provision or part of the provision is deemed severable from these Terms and does not affect the validity and enforceability of any remaining provisions.

 

16.     ENTIRE AGREEMENT

 

These Terms constitute the entire agreement between you and McAfee relating to your access to and use of the Home Network and, if you are the Home Network Administrator, your access to and use of the App. The failure of McAfee to exercise or enforce any right or provision of these Terms will not operate as a waiver of such right or provision. The section titles in these Terms are for convenience only and have no legal or contractual effect. Except as otherwise provided herein, these Terms are intended solely for the benefit of the parties and are not intended to confer third party beneficiary rights upon any other person or entity.

 

17.     LICENSING ENTITIES

 

The Platform is licensed to you by one of these legal entities:

 

(a)      McAfee, LLC., a Delaware corporation, with offices located at 2821 Mission College Blvd., Santa Clara, California 95054, USA, if the Platform is used in North America, Central America, South America, or the Caribbean;

 

(b)      McAfee Ireland Limited, with offices located at Building 2000 City Gate, Mahon, Cork, Ireland if the Platform is used in Europe, the Middle East, Africa, Asia, or the Pacific Rim; or

 

(c)      McAfee Co., Ltd. with offices located at Shibuya Mark City West Building 12-1, Dougenzaka 1-Chome, Shibuya-ku, Tokyo 150-0043, Japan, if the Platform is used in Japan.

 

18.     LOCAL LAW

 

The subsections below contain information regarding the local laws of certain jurisdictions that will apply to this Agreement and may supersede certain provisions as referenced herein.

 

Australia – For consumers in Australia:

 

The benefits to you under the limited warranty in Section 9 of this Agreement are in addition to other rights and remedies of you may have under a law in relation to the goods or services to which the warranty relates. Our goods come with guarantees that cannot be excluded under Schedule 2 of the Competition and Consumer Act 2010 (Cth) (“Australian Consumer Law”). You are entitled to a replacement or refund for a major failure and compensation for any other reasonably foreseeable loss or damage. You are also entitled to have the goods repaired or replaced if the goods fail to be of acceptable quality and the failure does not amount to a major failure. This warranty is made by McAfee Ireland Limited, with offices located at Building 2000 City Gate, Mahon, Cork, Ireland, but you may call 1-800-998-887 with questions regarding our warranty for Australian customers. Any claims made under this warranty must be sent, at your expense, to the following address:

 

Legal Department
McAfee Australia Pty Ltd
Level 20
201 Miller Street
North Sydney NSW 2060

 

For customers located in Australia, if a tangible medium on which software was delivered is defective, you must return the defective medium to us at your expense, with a copy of your receipt, within 14 days of discovering the defect. We will notify you of receipt within 14 days of receiving it.

 

The disclaimers in Section 9 do not apply to you to the extent that Australian law does not allow the exclusion or limitation of any applicable statutory guarantees, express or implied warranties, conditions, representations or terms. In that case, the express or implied warranties are limited to the maximum extent permitted by applicable law.

 

The limitations on liability set forth in Section 10 do not apply to consumers in Australia.

 

Nothing in this agreement limits any rights you may have under existing consumer-protection statutes or other applicable laws, including Australian consumer law, that may not be waived by contract in your jurisdiction.

 

Canada – If you downloaded the App in Canada, unless expressly prohibited by local law, then these Terms, the use of the Home Network and App, the relationship of the parties, and any disputes arising out of, concerning, or relating to these Terms, including any disputes between you and us, will be governed by and construed in accordance with the laws in force in the Province of Ontario, Canada.

 

European Union, Iceland, Norway, or Switzerland – If you acquired the App in the European Union, Iceland, Norway, or Switzerland, then national law of the country where you downloaded the App applies.

 

Japan – If you downloaded the App in Japan, then these Terms, the use of the Home Network and App, the relationship of the parties, and any disputes arising out of, concerning, or relating to these Terms, including any disputes between you and us, will be governed by and construed in accordance with Japanese law without regard to its choice-of-law rules.

 

19.     ADDITIONAL TERMS FOR THE APP

 

NOTICE REGARDING APPLE

 

Notwithstanding any terms to the contrary in these Terms, the following additional terms will apply to the download of the App for use on the iPhone, iPod Touch or iPad:

 

You and McAfee acknowledge that these Terms are solely between you and McAfee, and not with Apple, Inc. ("Apple"), and that McAfee, not Apple, is solely responsible for the Software, the content thereof, maintenance, support services and warranty therefor, and addressing any claims relating thereto (e.g., product liability, legal compliance or intellectual property infringement). You acknowledge and agree that the availability of the App is dependent on the third party from which you received the App, e.g., the Apple iPhone App Store ("App Store"). You agree to pay all fees charged by the App Store in connection with the App (if any). You further acknowledge that the usage rules for the App are subject to any additional restrictions set forth in the Usage Rules for the Apple App Store Terms of Software ("Apple Usage Rules") as of the date you download the App. In the event of any conflict between the terms and conditions of the Apple Usage Rules and the terms and conditions of these Terms, the terms and conditions of the Apple Usage Rules will govern if they are more restrictive.

 

Scope of License. The license granted to you is limited to a non-transferable license to use the App on any iPhone, iPod Touch or iPad that you own or control as permitted by the Apple Usage Rules.

 

Maintenance and Support. McAfee is solely responsible for providing maintenance and support services with respect to the App. You acknowledge and agree that Apple has no obligation whatsoever to furnish any maintenance and support services with respect to the App.

 

Warranty. You acknowledge and agree that Apple is not responsible for any product warranties, whether express or implied by law, with respect to the App. In the event of any failure of the App to conform to any applicable warranty, you may notify Apple, and Apple will refund the purchase price, if any, paid to Apple for the App by you, and to the maximum extent permitted by applicable law, Apple will have no other warranty obligation whatsoever with respect to the App. You also acknowledge and agree that to the extent that there are any applicable warranties, or any other claims, losses, liabilities, damages, costs or expenses attributable to any failure to conform to any such applicable warranty, such will be the sole responsibility of McAfee. However, you understand and agree that, in accordance with these Terms, McAfee has disclaimed all warranties of any kind with respect to the App, and therefore, there are no warranties applicable to the App, except those implied by law.

 

Product Claims. You and McAfee acknowledge and agree that as between Apple and McAfee, McAfee, not Apple, is responsible for addressing any of your claims or any third party claims relating to the App or your possession and/or use of the App, including, but not limited to (a) product liability claims, (b) any claim that the App fails to conform to any applicable legal or regulatory requirement, and (c) claims arising under consumer protection or similar legislation.

 

Intellectual Property Rights. You and McAfee acknowledge and agree that, in the event of any third party claim that the App or your possession and use of the App infringes that third party’s intellectual property rights, McAfee, and not Apple, will be solely responsible for the investigation, defense, settlement and discharge of any such intellectual property infringement claim to the extent required under these Terms.

 

Legal Compliance. You represent and warrant that (a) you are not located in a country that is subject to a U.S. Government embargo, or that has been designated by the U.S. Government as a "terrorist supporting" country, and (b) you are not listed on any U.S. Government list of prohibited or restricted parties.

 

Developer Name and Address. Any end-user questions, complaints or claims with respect to the App should be directed to: http://service.mcafee.com

 

Third Party Beneficiary. The parties acknowledge and agree that Apple and Apple’s subsidiaries are third party beneficiaries of these Terms, and that, upon your acceptance of the terms and conditions of these Terms, Apple will have the right (and will be deemed to have accepted the right) to enforce any of the terms and conditions of these Terms against you as a third party beneficiary thereof. However, the right of McAfee to terminate, rescind, or make any change to these Terms is not subject to the consent of any other person.

 

20.     CONTACT US

 

Virus Removal & TechMaster Services
Virus Removal & Techmaster Services

Terms of Service – Virus Removal & TechMaster Services

 

Thank you for using McAfee Virus Removal Service or TechMaster services (“Service or Services”), provided by McAfee or one of our affiliates (“we” or “us”). This is a legal agreement between us—installing or accessing our software or using our Services means you are agreeing to these terms, so please read them carefully.

 

These Terms of Service (“Agreement”),along with our License Agreement,  cover your rights to use the Services, restrictions on that use, our right to automatically renew and charge you for any subscription services (“Subscription Services”), and your agreement to arbitrate any dispute that may arise between us.  We have included links to our Privacy Notice as well as system requirements and other limitations specific to your purchase that are available on our website by visiting the product description page or data sheet that corresponds to your purchase, all of which are incorporated by reference and together create this legal Agreement that applies to you. PLEASE PAY PARTICULAR ATTENTION TO THE BINDING ARBITRATION PROVISION AND CLASS ACTION WAIVER IN THE LICENSE AGREEMENT THAT AFFECT HOW DISPUTES ARE RESOLVED.

 

If you are accepting these terms on behalf of another person or company or other legal entity, you represent and warrant that you have full authority to bind that person, company or legal entity to these terms.

 

 

  1. Accepting this Agreement and Modifications – By using our Services or clicking an acceptance button and/or installing any software, you agree unconditionally to be bound by our License Agreement and these Terms of Service and acknowledge that it is enforceable as a written contract signed by you. If you do not unconditionally agree to all of these terms, do not use the Services or install, use or access our software. WE MAY MODIFY THIS AGREEMENT FROM TIME TO TIME AT OUR SOLE DISCRETION FOR ANY REASON. For example, we may need to reflect changes in the law or updates in how the Services are provided. It is very important that you keep your account information current, including your email address and other contact information. If we make material changes to this Agreement, we will communicate the changes to you via the contact information you provided (or through other means) and give you an opportunity to review and accept or reject the updated Agreement as set out below.

     

    For paid subscriptions, you accept change(s) to this Agreement by renewing the subscription, and the change(s) will be effective upon the next renewal of your subscription. If you do not agree to the Agreement as amended, then you reject the Agreement by turning off auto renewal and ceasing all use of the Service. If you violate this Agreement, we may terminate your access to and use of Services.

     

    For free Services, you accept change(s) to this Agreement by continuing to use the free Services after the notice described in this section. If you reject the updated Agreement, your right to use the free Services is terminated and you must cease all access to and use of the free Services. If you violate this Agreement, we may terminate your access to and use of the free Services.

     

  2. Services Description – Our Services cover a wide range of technical support issues on specified PCs, tablets and mobile devices (“Device” or “Devices”).  During the applicable term, you are entitled to contact our support specialists (“Service Agent”) through telephone, chat, or remote computer access to obtain the specific type of Service you purchased (“Service Ticket”).  The Service Agent will undertake reasonable efforts to complete the Service during your interactive session.  You will have seven days after the session concludes to contact us for additional assistance for the same issue before we consider the Service Ticket fulfilled and closed.    Additional limitations may apply depending on the specific terms of the offer as set forth in Section 6.

     

  3. Specific Services and Non-Transferability – You may have purchased one or more of any of the following Services as described below:

     

    SERVICES DESCRIPTION OF SERVICE
    Virus Removal Service Our Service Agent assesses your Windows PC to determine whether it has been infected by malware, and uses commercially reasonable efforts to diagnose and remove any malware found.
    Tune-Up for PC Our Service Agent assesses the operational health of your computer, and takes steps to improve its efficiency. This may entail adjustments to system settings and the disabling or removal of unnecessary applications and system clutter.
    Set-Up & Optimize Our Set-Up & Optimize services offer remote, over the phone guidance in setting up your computer, smartphone or tablet. Get experienced help setting-up your home network, connecting the right peripheral devices, improving your PCs performance, or installing common software.
    Advanced Troubleshooting Our Advanced Troubleshooting services offer remote, over the phone help for troubleshooting and resolving computer problems or optimizing your PC performance.
    Concierge Gold A subscription that includes all the Services described above.
    Concierge Platinum A subscription that includes all the Services described above, as well as a one-year license for McAfee Total Protection and McAfee TechMate.

    The Services are not transferable. You may not sell, lease, license, rent, loan, resell or otherwise transfer, with or without consideration, the Services, without our written approval in advance. You may not permit third parties to benefit from the use or functionality of the Services via a timesharing, service bureau or other arrangement on behalf of any other third party or with respect to any hardware or software not personally owned by you. This Agreement shall apply to any other Services whether or not listed in the chart above, if there is no other applicable terms of service.

     

  4. System Requirements and Your Obligations – All hardware, software and system requirements for utilizing our Services are listed on our website on the PDP. To receive the Services, a high speed internet connection is highly recommended and may be required. Some Devices may not be able to receive the Services even if initial testing shows that your network connection is qualified, or that your Device type and/or operating system is supported.

     

    You agree that you are a legal license holder of the software on your Device and your use of the Services and the Internet is solely at your own risk. To receive the Services, you must agree to: (1) follow the procedures and fulfill the requirements we provide for the Services; (2) work with the Service Agent performing the routines they specify; (3) have full access to your Device and hardware that are the basis of the problem, (4) backup your Device content before your session begins; (5) be responsible for any loss, alterations or corruption of your data, software, or files; (6) ensure your Device meets all requirements and specifications required for each software application installed; (7) provide the Service Agent with required passwords and key codes; (8) ensure you have all legal rights, including copyrights for all software and other files on your Device; (9) assume responsibility for problem resolution due to third party hardware and software compatibility issues; and (10) indemnify us and our subcontractors from and against any and all liabilities, damages, claims, or proceedings arising out of your failure for not complying with the above items.

     

  5. Remote Access and Third Party Applications – In order to provide the Services, we may ask you to download and install certain tech support enablement software (“Support Tools”) that allows remote access to your Device. You authorize us to remotely access and take control of your Device using the Support Tools during any interactive sessions. If you do not authorize remote access, do not download the Support Tools. We may use third party Support Tools with additional licensing terms that apply. We will undertake reasonable efforts to remove the Support Tools after each session; however, the Support Tools may leave behind system report(s) and/or activity log file(s). In addition, for subscription services, we will install TechMate software on your Device, which performs tune-ups and other system performance improvements during the term of your subscription. This software will be deactivated upon the expiration of the subscription.

     

  6. Service Limitations – Services may be subject to any of the following limitations; refer to the applicable Product Description Page ("PDP"), your purchase confirmation email and/or offer details for limitations specific to your purchase:

     

    • Language and geographic limitations;
    • System limitations;
    • Specific terms of the offer.
  7. Limited Redemption Period and Refund Rights – Your right to use any of the Services, as well as your rights to obtain a refund for any service not used, vary depending on the type of Service(s) purchased as specified on your purchase confirmation email. Note: Some states and jurisdictions do not allow for the limitation of refund rights as described in this clause so this clause many not apply to you. Furthermore, this clause does not affect any other applicable refund rights.

     

  8. Single Incident Services: Payment and Refunds – Single Incident services (“Single Incident Services”) shall be provided on a per-incident basis. The term “per-incident” means that the service will address a single issue or problem for a customer.   You agree that we may charge to your credit card or other valid payment mechanism requested by you and approved by us all amounts due and owing to us for any Single Incident Service. Unless otherwise agreed by us in writing, all payments for the Single Incident Services must be made at the time of purchase prior to receiving the Services from us.  Refunds are only available for paid, standalone purchases of Single Incident Services as follows:

     

    • For PC Tune-Up Incident Services, you are eligible for a refund within thirty (30) days of purchase in the event any of the following apply:

       

      1. Purchased the wrong service offering
      2. Service was not used
      3. Issue could not be resolved
      4. Service was not available
      5. Duplicate purchase or other error in purchase
    •  

    • For Single Incident Services such as VRS, your eligibility for a refund is subject to applicable redemption limitations as set forth on the PDP.   All Single Incident Services have a customer satisfaction 30-day money back guarantee.

       

    No refunds are offered for Services bundled with other software or included in a software suite.

     

  9. For Subscription Services: Automatic Renewal and Cancellation – See "Payment & Support Terms" in the License Agreement

     

  10. Refunds on Subscription Services: Refunds on Subscription Services are permitted as follows subject to any additional limitations set out on the corresponding PDP:

  11.  

    Product 0 incidents,
    0-3 Months
    0 incidents,
    4-6 Months
    0 incidents,
    6-9 Months
    0 incidents,
    >9 Months
    1 incident used 2 incidents used More than 2
    Concierge Gold 100% 80% 70% 30% 65% 35% 0%
    Concierge Platinum 100% 75% 65% 25% 60% 20% 0%


     

  12. Privacy – For information on how we collect, use, and share your personal data through our website, products, services, and web-based mobile applications, please see our Privacy Notice.

     

  13. Disputes: See the License Agreement Provision on Binding Arbirtaration and Class Action Waiver

     

  14. Contracting Entities: The Services are offered to you by one of these McAfee legal entities:

     

    • McAfee, LLC, a Delaware limited liability company, with offices located at 2821 Mission College Blvd., Santa Clara, California 95054, USA, if the Software is downloaded in North America, Central America, South America, or the Caribbean;
    • McAfee Ireland Limited, with offices located at Building 2000 City Gate, Mahon, Cork, Ireland if the Software is downloaded in Europe, the Middle East, Africa, the Pacific Rim, or Australia; or
    • McAfee Co., Ltd. with offices located at Shibuya Mark City West Building 12-1, Dougenzaka 1-Chome, Shibuya-ku, Tokyo 150-0043, Japan, if the Software is downloaded in Japan.
  15.  

     

  16. Limitation of Liability, General Legal Provisions, and Governing Law:  See License Agreement.

     

  17. Entire Agreement. Notwithstanding any of the foregoing, nothing in the terms will derogate from any rights you may have under existing consumer protection legislation or other applicable laws in your jurisdiction. The terms, including the License Agreement and Privacy Notice which are incorporated into this Agreement are the entire agreement between the parties relating to the Services and: (i) supersede all prior or contemporaneous oral or written communications, proposals, and representations with respect to its subject matter; and (ii) prevail over any conflicting or additional terms of any quote, order, acknowledgment, or similar communications between the parties, provided however that between any corresponding Product Description Page and this Agreement, the Product Description Page controls. The terms shall terminate immediately upon your breach of any term contained herein and you shall cease use of the Services. The disclaimers of warranties and damages and limitations on liability set forth in the terms shall survive termination.

     

  18. McAfee Contact Information

     

    Customer Service & Technical Support: http://service.mcafee.com

     

    Disputes:

     

    Attn: McAfee Legal Department

     

    5000 Headquarters Drive

     

    Plano, Texas 75024

Refund Policy
McAfee Refund Policy 

What is the refund policy for McAfee products?

Document ID: TS102153

 

 

Summary

 

McAfee Refund Policy

McAfee offers a money-back guarantee on most McAfee-branded consumer products if you are not satisfied with your product for any reason. However, eligibility for a refund depends on a number of factors including, but not limited to, the type of product, subscription term, duration since purchase, where it was purchased, and so on.

Shipping, handling, and any applicable tax are not refundable except in certain states and countries where these items are refundable. If you receive a refund for your purchase, you are obligated to uninstall the software. In addition the license might, at McAfee's sole discretion, be disabled to prevent further use.


Who is eligible

Annual subscribers to a McAfee Consumer or Small Business Security product that make a request within 30 days of a product purchase. McAfee does not provide partial refunds. The 30-day money back guarantee is not available for monthly subscribers.

If you are an individual user, and have acquired the products or services covered under this program for your personal or small business use, you can cancel your purchase from McAfee and obtain a refund within a set time frame from the original purchase. If the purchase is outside of the following time frames, the refund will be denied:

 

  • 30 days for Annual Subscription Services
  • 30 days for Retail Products

 

If your annual subscription has been automatically renewed, McAfee will gladly provide you a full refund if your request is made within 60 days of being charged.

NOTE:  For users who purchased products from a retail store, see the instructions in TS102152.


Who is not eligible

Monthly subscribers—individual users who cancel their monthly membership will no longer be charged in the next month of their subscription.


Customers from the Netherlands
The above does not apply for Dutch customers; customers from the Netherlands are required to contact Customer Service for more details.

Use our Virtual Agent to help you determine if you are eligible
 

 

 

Virtual Agent

If you prefer guidance while resolving this issue, click here to see our guided steps: http://www5.nohold.net/McAfeeEndUser/login.aspx?pid=3&login=1&ruleid=184
NOTE: When you click the link above, a new window will open. Simply follow the prompts and, when you have completed the guided steps, close that window.

 

 

 

How to Contact Customer Service
McAfee strives to deliver quality products, service, and support. If you are within the time frame for a refund and would like to request a refund, or you are from the Netherlands, contact one of our customer service representatives at our Customer Service Homepage: https://service.mcafee.com/ContactCustomerService.aspx?lc=1033&sg=CS&pt=1
 

 

Removal Instructions

In accordance with the license agreement, after you receive your refund you must delete all program files for the product that you return. For uninstall instructions, see the following articles:

 

Previous Document ID

CS40107

Trademark Policy & Guidelines
McAfee Trademark Policy & Guidelines

Website Terms of Service
McAfee Website Terms of Service

1. Introduction and Scope

 

This document is an agreement between You and McAfee, LLC and its subsidiaries (“McAfee,” “our,” “we” or “us”). You acknowledge and agree that by accessing or using this website or other websites or webpages owned and operated by McAfee or its subsidiaries, you have agreed to be bound and abide by these terms of service (“Terms of Service”), our privacy notice (“Privacy Notice”) and any additional terms that apply. These Terms of Service govern your access to and use of McAfee.com and other websites or webpages owned and operated by McAfee or its subsidiaries (the “McAfee Sites”), including any content functionality and services offered on or through the McAfee Sites. If you do not agree to all of these Terms of Service and any additional terms that apply to you, do not use the McAfee Sites.

 

Please consult our [Legal Landing Page] for more information regarding our [Privacy Notice], [DMCA Copyright Policy], [Refund Policy], [Terms of Sale], [Anti-Piracy Policy], [Trademark Guidelines], [Virus Protection Pledge] and other valuable information (the “Policies”). All of these policies are incorporated into these Terms of Service by reference.

 

2. Change to the Terms of Service

 

McAfee may revise these Terms of Service at any time without giving notice. All revisions are effective immediately when posted, and apply to any access to and use of the McAfee Sites thereafter. Your continued use of the McAfee Sites following the posting of changes to these Terms of Service constitutes acceptance of those changes. If you do not agree to any changes made to these Terms of Service, you may not access or use the McAfee Sites.

 

3. Accessing the McAfee Sites and Account Security

 

We reserve the right to withdraw or amend any of the McAfee Sites, and any service or material we provide on the McAfee Sites, at our sole discretion without notice. We will not be liable if for any reason all or any part of the McAfee Sites are unavailable at any time or for any period. From time to time, we may restrict access to some parts of the McAfee Sites, or all of the McAfee Sites, to users, including registered users.

 

You are responsible for:

  • Making all arrangements necessary for you to have access to the McAfee Sites.
  • Ensuring that all persons who access the McAfee Sites through your internet connection are aware of these Terms of Service and comply with them.

 

To access the McAfee Sites or some of the resources they offer, you may be asked to provide certain registration details or other information. It is a condition of your use of the McAfee Sites that all the information you provide on the McAfee Sites is correct, current and complete. You agree that all information you provide to register with the McAfee Sites or otherwise, including but not limited to through the use of any interactive features on the McAfee Sites, is governed by our Privacy Notice, and you consent to all actions we take with respect to your information consistent with our Privacy Notice.

 

If you choose, or are provided with, a user name, password or any other piece of information as part of our security procedures, you must treat such information as confidential, and you must not disclose it to any other person or entity. You also acknowledge that your account is personal to you and agree not to provide any other person with access to the McAfee Sites or portions of them using your user name, password or other security information. You also agree to ensure that you exit from your account at the end of each session. You should use particular caution when accessing your account from a public or shared computer so that others are not able to view or record your password or other personal information.

 

You agree that you are entirely responsible for the security of your password and for all aspects of keeping your account secure. Furthermore, you are entirely responsible for any and all activities that occur on your account. You agree to notify us immediately of any unauthorized access to or use of your user name or password or any other breach of security. We will not be liable for any loss that you may incur as a result of someone else using your password or account, either with or without your knowledge. However, you can be held liable for losses incurred by us or another party due to someone else using your account or password. You may not use anyone else’s account at any time without the permission of the account holder.

 

We have the right to disable any user name, password or other identifier, whether chosen by you or provided by us, at any time in our sole discretion for any or no reason, including if, in our opinion, you have violated any provision of these Terms of Service. Additionally, we reserve the right to determine if you have violated these Terms of Service, and to take any other action we deem appropriate, including termination or suspension of your access to and use of the McAfee Sites.

 

4. Intellectual Property Rights

 

All content, features and functionality on the McAfee Sites, including, but not limited to, Marks (defined below), designs, text, graphics, sounds, images, videos, software, and other McAfee Site materials are the intellectual property of McAfee, one of its affiliates, its licensors or other providers of such material, and (i) are protected by United States and international copyright, trademark, patent, trade secret and other intellectual property or proprietary rights laws, and (ii) except as stated herein, may not be modified, copied, displayed, transmitted, published, reproduced or distributed in any form without our prior written permission. If you wish to make any use of material on the McAfee Sites prohibited by this section, you may request permission by writing to: media@mcafee.com

 

If you print, copy, modify, download or otherwise use or provide any other person with access to any part of the McAfee Sites in breach of these Terms of Service, your right to use the McAfee Sites will cease immediately and you must, at our option, return or destroy any copies of the materials you have made. No right, title or interest in or to the McAfee Sites or any content on the McAfee Sites, except for the nonexclusive, limited license expressly granted to you, is transferred to you, and all rights not expressly granted are reserved by McAfee. Any use of the McAfee Sites not expressly permitted by these Terms of Service is a breach of these Terms of Service and may violate copyright, trademark and other laws.

 

Provided that you comply with these terms, McAfee grants to you a nonexclusive, limited license to access and use the McAfee Sites as a current or potential customer, vendor, or business partner of McAfee or for non-commercial purposes. You may not use the McAfee Sites for any other purpose. We reserve all rights not expressly granted herein.

 

5. Trademarks and Brands

 

McAfee, the McAfee logo, and all related names, logos, product and service names, designs and slogans (“Marks”) are the exclusive and valuable property of McAfee or its subsidiaries. The Marks can only be reproduced or displayed with our specific prior written permission, and only in accordance with [McAfee Trademark Policy and Guidelines.]

 

6. Limited Copyright Permission

 

Subject to the terms of an applicable software or service license or other written agreement, McAfee grants you permission under its copyrights to display, copy, or download materials from the McAfee Sites for personal, non-commercial and informational use only, provided that You DO NOT:

  • Modify the Materials;
  • Remove or alter any copyright or other proprietary notices contained in the Materials;
  • Frame or utilize framing techniques, to display the Materials at a domain not owned by McAfee; or
  • Use any McAfee-owned mark or product name as a meta-tag or other “hidden text” for search engines in a manner that does not inure benefit to McAfee.

 

7. Translations

 

Where McAfee has provided a translation of the English-language version of a McAfee Site, these Terms of Service, or other materials, you agree that:

  • The translations are only for your convenience;
  • The English-language version governs your use of the materials provided by McAfee; and
  • The English-language version shall take precedence in the event of a conflict between the English-language version and the translated version (except as prohibited by local law).

 

8. Errors

 

The McAfee Sites may contain typographical, technical inaccuracies or other content errors. We do not warrant the accuracy of any information posted on the McAfee Sites. You should use only the current McAfee Sites dedicated to your country or geographic region and also confirm the accuracy and completeness of information through sources other than the McAfee Sites before making decisions relating to products, services or other matters made available through the McAfee Sites. We disclaim all liability and responsibility arising from any reliance placed on information posted on the McAfee Sites by you or any other visitor to the McAfee Sites, or by anyone who may be informed of any of its contents.

 

9. User Contributions 

 

The McAfee Sites may contain message boards, chat rooms, personal web pages or profiles, forums, bulletin boards and other interactive features (collectively, "Interactive Services") that allow users to post, submit, publish, display or transmit to other users or other persons (hereinafter, "post") content or materials (collectively, "User Contributions") on or through the McAfee Sites.

 

All User Contributions must comply with the Content Standards set out in these Terms of Service.

 

Any User Contribution you post to the McAfee Sites will be considered non-confidential and non-proprietary. By providing any User Contribution on the McAfee Sites, you grant us and our affiliates and service providers, and each of their and our respective licensees, successors and assigns the right to use, reproduce, modify, perform, display, distribute and otherwise disclose to third parties any such material for any purpose.

 

You represent and warrant that:

 

  • You own or control all rights in and to the User Contributions and have the right to grant the license granted above to us and our affiliates and service providers, and each of their and our respective licensees, successors and assigns.
  • All of your User Contributions do and will comply with these Terms of Service.

 

 

You understand and acknowledge that you are responsible for any User Contributions you submit or contribute, and you, not McAfee, have full responsibility for such content, including its legality, reliability, accuracy and appropriateness. We are not responsible, or liable to any third party, for the content or accuracy of any User Contributions posted by you or any other user of the McAfee Sites.

 

We reserve the right to:

 

  • Remove or refuse to post any User Contributions for any or no reason in our sole discretion.
  • Take any action with respect to any User Contribution that we deem necessary or appropriate in our sole discretion, including if we believe that such User Contribution violates these Terms of Service, including the Content Standard, infringes any intellectual property right or other right of an person or entity, threatens the personal safety of users of the McAfee Sites or the public or could create liability for McAfee.
  • Disclose your identity or other information about you to any third party who claims that material posted by you violates their rights, including their intellectual property rights or their right to privacy.
  • Take appropriate legal action, including without limitation, referral to law enforcement, for any illegal or unauthorized use of the McAfee Sites.
  • Terminate or suspend your access to all or part of the McAfee Sites for any or no reason, including without limitation, any violation of these Terms of Service.

 

Without limiting the foregoing, we have the right to fully cooperate with any law enforcement authorities or court order requesting or directing us to disclose the identity or other information of anyone posting any materials on or through the McAfee Sites. YOU WAIVE AND HOLD HARMLESS MCAFEE AND ITS AFFILIATES, LICENSEES AND SERVICE PROVIDERS FROM ANY CLAIMS RESULTING FROM ANY ACTION TAKEN BY MCAFEE OR ANY OF THE FOREGOING PARTIES DURING OR AS A RESULT OF ITS INVESTIGATIONS AND FROM ANY ACTIONS TAKEN AS A CONSEQUENCE OF INVESTIGATIONS BY EITHER MCAFEE OR ANY OF THE FOREGOING PARTIES OR LAW ENFORCEMENT AUTHORITIES.

 

We do not undertake to review material before it is posted on the McAfee Sites, and cannot ensure prompt removal of objectionable material after it has been posted. Accordingly, we assume no liability for any action or inaction regarding transmissions, communications or content provided by any user or third party. We have no liability or responsibility to anyone for performance or nonperformance of the activities described in this section. 

 

10. Content Standards

 

These content standards apply to any and all User Contributions and use of Interactive Services. User Contributions must in their entirety comply with all applicable federal, state, local and international laws and regulations. Without limiting the foregoing, User Contributions must not:

 

  • Contain any material which is defamatory, obscene, indecent, abusive, offensive, harassing, violent, hateful, inflammatory or otherwise objectionable.
  • Promote sexually explicit or pornographic material, violence, or discrimination based on race, sex, religion, nationality, disability, sexual orientation or age.
  • Infringe any patent, trademark, trade secret, copyright or other intellectual property or other rights of any other person.
  • Violate the legal rights (including the rights of publicity and privacy) of others or contain any material that could give rise to any civil or criminal liability under applicable laws or regulations or that otherwise may be in conflict with these Terms of Service and our Privacy Notice.
  • Be likely to deceive any person.
  • Promote any illegal activity, or advocate, promote or assist any unlawful act.
  • Cause annoyance, inconvenience or needless anxiety or be likely to upset, embarrass, alarm or annoy any other person.
  • Impersonate any person, or misrepresent your identity or affiliation with any person or organization.
  • Involve commercial activities or sales, such as contests, sweepstakes and other sales promotions, barter or advertising.
  • Give the impression that they emanate from or are endorsed by us or any other person or entity, if this is not the case.

 

11. User Information; Copyright Infringement

 

If you elect to submit any information, including any confidential or proprietary information, other than credit card information, through the McAfee Sites, it will be deemed and treated by McAfee as NON-CONFIDENTIAL. Other than credit card information, if you submit any information to McAfee through the McAfee Sites, you hereby grant us a royalty-free, perpetual, worldwide, irrevocable, non-exclusive license (including a waiver of any moral rights) under your intellectual property rights to use, copy, modify, display, perform and distribute any such submitted information, and to incorporate any submitted information into other works in any form, media, or technology now known or later developed. We are not responsible for the accuracy of content on any area of the McAfee Sites where users may post or transmit information. McAfee’s Privacy Notice outlines the manner in which we (or others acting on our behalf) collect, use and share information about you in connection with your use of the McAfee Sites, and it is your responsibility to review our Privacy Notice prior to agreeing to these Terms of Service.

 

For any claims that any content on the McAfee Sites, including user submissions, infringe upon any third-party’s intellectual property rights or rights of publicity or privacy, please refer to our DMCA Copyright Policy for the proper notification procedure.

 

12. Information About You and Your Visits to the McAfee Sites

 

All information we collect on the McAfee Sites is subject to our Privacy Notice. By using the McAfee Sites, you consent to all actions taken by us with respect to your information in compliance with the Privacy Notice.

 

13. Additional Terms

 

The McAfee products and services offered on the McAfee Sites may be subject to additional terms and conditions. Additional licensing terms and conditions apply for software you download from the McAfee Sites (including software that is required for use of certain McAfee services), which are disclosed in an End-User License Agreement (“EULA”) that accompanies or is included with such software. Use of the software is governed by the terms of the EULA. Any software that is made available for download from the McAfee Sites or for which a fee is charged is the copyrighted work of McAfee or its suppliers. If you purchase McAfee products or services, you will be unable to install any software that is accompanied by or includes a EULA, unless you agree to the terms and conditions of such EULA. Any reproduction or redistribution of the software not in accordance with the EULA is expressly prohibited by law, and may result in severe civil and criminal penalties. Violators will be prosecuted to the maximum extent possible. Unless indicated otherwise, if there is a conflict between these Terms of Service and the additional terms, the additional terms will govern.

 

14. Third-Party Content and Links

 

The McAfee Sites may display content provided by third parties and links to third-party web pages, including advertisements and solicitations to purchase their products or services. You acknowledge that we are not responsible for the third-party content. You also agree that we ARE NOT responsible or liable for any losses or damages you experience with any third-party content upon which you chose to rely or advertisements to which you respond, and that you must contact the third party directly for any remedies that may be available to you. We are not responsible for any transactions you may enter into with third parties, regardless of whether you discovered them or linked to them from the McAfee Sites. If you access a non-McAfee-owned or controlled website, even if it displays one of our Marks, it is independent from McAfee and we do not have any control of the content on that website. We also are not responsible or liable to you or any third party, for any inaccuracies or other issues with the content of any materials provided by any third parties.

 

15. Linking to the Website and Social Media Features

 

You may link to the McAfee Sites, provided you do so in a way that is fair and legal and does not damage our reputation or take advantage of it, but you must not establish a link in such a way as to suggest any form of association, approval or endorsement on our part without our express written consent.

 

The McAfee Sites may provide certain social media features that enable you to:

 

  • Link from your own or certain third-party websites to certain content on the McAfee Sites.
  • Send e-mails or other communications with certain content, or links to certain content, on the McAfee Sites.
  • Cause limited portions of content on the McAfee Sites to be displayed or appear to be displayed on your own or certain third-party websites.

 

You may use these features solely as they are provided by us and solely with respect to the content they are displayed with and otherwise in accordance with any additional terms and conditions we provide with respect to such features. Subject to the foregoing, you must not:

 

  • Establish a link from any website that is not owned by you.
  • Cause the McAfee Sites or portions of them to be displayed, or appear to be displayed by, for example, framing, deep linking or in-line linking, on any other site.
  • Link to any part of the McAfee Sites other than the homepage of one of those sites.
  • Otherwise take any action with respect to the materials on the McAfee Sites that is inconsistent with any other provision of these Terms of Service.

 

The website from which you are linking, or on which you make certain content accessible, must comply in all respects with the Content Standards set out in these Terms of Service.

 

You agree to cooperate with us in causing any unauthorized framing or linking immediately to cease. We reserve the right to withdraw linking permission without notice.

 

We may disable all or any social media features and any links at any time without notice in our discretion.

 

16. Domain-Specific Terms

 

Additional terms that apply to certain domains owned by McAfee are described below. Please note that specific pages on those domains may have additional terms that are not described here.  

 

  • SiteAdvisor.com: SiteAdvisor is a software program and website that provides users with an opinion to guide users about certain risks that may be associated with a website. The SiteAdvisor software displays color-coded symbols next to links provided by major search engines, and the SiteAdvisor.com site has dossier pages to provide information on the factors that affect the site rating. The SiteAdvisor site ratings are primarily derived using automated methods; the software cannot detect or examine every possible aspect of website design, nor can it determine the intent of the site owner. McAfee does not control or assume responsibility for the content of the third-party sites, and some of the third-party sites may have content that you find objectionable, inappropriate, or offensive. THE SITEADVISOR SITE RATINGS ARE NOT A GUARANTEE OF ANY PARTICULAR SITE’S SPECIFIC PRACTICES OR TRUSTWORTHINESS, AND IN NO CASE DO THE SITEADVISOR SITE RATINGS REPRESENT AN ENDORSEMENT BY MCAFEE OF THE SITE’S CONTENT, GENERAL SUBJECT MATTER, OVERALL QUALITY, OR USEFULNESS.  
  • McAfeeSECURE.com: The McAfee SECURE service is a paid service for website owners that examines their websites for potential vulnerabilities on a daily basis, and, if no issues are found, enables the site to display a McAfee SECURE trustmark. The McAfeeSECURE.com domain has additional specific terms governing the McAfee SECURE service at this link: https://www.mcafeesecure.com/terms. - See more at: https://www.mcafee.com/consumer/en-us/legal.html#sthash.SzX6rJO9.dpuf

 

17. Regional Product Availability

 

The McAfee Sites may contain references to McAfee products and services that are not available in your country or region. McAfee may not intend to announce or make available such products and services in your geographical region. For the most accurate product and service availability, please use your country- or region-specific McAfee website.

 

18. Export Control Laws

 

Any software downloaded from the McAfee Sites is subject to applicable export laws and regulations. The export or reexport of software in violation of export control laws and regulations is strictly prohibited. By downloading, purchasing or using any software from the McAfee Sites, you acknowledge that you have read and understood this notice and agree to comply with all applicable export laws and regulations.

 

19. DISCLAIMER OF WARRANTY

 

YOUR USE OF THE MCAFEE SITES, THEIR CONTENT AND ANY SERVICES OR ITEMS OBTAINED THROUGH THE MCAFEE SITES IS AT YOUR OWN RISK. THE MCAFEE SITES, THEIR CONTENT AND ANY SERVICES OR ITEMS OBTAINED THROUGH THE MCAFEE SITES ARE PROVIDED ON AN “AS IS” AND “AS AVAILABLE” BASIS, WITHOUT ANY WARRANTIES OF ANY KIND, EITHER EXPRESS OR IMPLIED INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NON-INFRINGEMENT OF PROPRIETARY RIGHTS. MCAFEE DISCLAIMS ANY WARRANTY THAT THE MCAFEE SITES, OR YOUR ACCESS TO THE MCAFEE SITES, WILL BE UNINTERRUPTED, SECURE, RELIABLE, TIMELY OR ERROR-FREE. MCAFEE DOES NOT REPRESENT OR WARRANT THE ACCURACY, CONTENT, COMPLETENESS, LEGALITY, RELIABILITY, OPERABILITY, OR AVAILABILITY OF ANY PRODUCTS, SERVICES, INFORMATION, OR MATERIAL DISPLAYED OR DOWNLOADED FROM THE MCAFEE SITES. YOUR USE OF THE MCAFEE SITES, INCLUDING IF YOU DOWNLOAD OR OTHERWISE OBTAIN PRODUCTS, MATERIALS OR DATA THROUGH THE USE OF THE MCAFEE SITES, SERVICES, OR PRODUCTS, IS AT YOUR OWN DISCRETION AND RISK. YOU WILL BE SOLELY RESPONSIBLE FOR ANY DAMAGES TO YOUR COMPUTER SYSTEM OR LOSS OF DATA THAT RESULTS FROM USE OF THE MCAFEE SITES, SERVICES, OR PRODUCTS OR THE DOWNLOAD OF SUCH PRODUCT, MATERIAL OR DATA. IF THE JURISDICTION WHERE YOU ARE LOCATED LIMITS THE EXCLUSION OF WARRANTIES, THEN THE ABOVE EXCLUSIONS APPLY TO THE FULLEST EXTENT AVAILABLE UNDER THE LAW.

 

20. LIMITATION OF LIABILITY

 

UNDER NO CIRCUMSTANCES IS MCAFEE, ITS AFFILIATES, SUBSIDIARIES OR LICENSORS LIABLE TO YOU FOR ANY DIRECT OR INDIRECT DAMAGES WHATSOEVER (INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, INCIDENTAL, RELIANCE, CONSEQUENTIAL, PUNITIVE OR SPECIAL DAMAGES WHETHER OR NOT FORESEEN, PERSONAL INJURY, PAIN AND SUFFERING, EMOTIONAL DISTRESS, LOSS OF REVENUE, LOSS OF PROFITS, LOSS OF BUSINESS, LOSS OF USE, LOSS OF GOODWILL, OR DAMAGES RESULTING FROM LOST DATA OR BUSINESS INTERRUPTION) RELATED TO OR ARISING FROM THE MCAFEE SITES OR ON ACCOUNT OF YOUR USE, MISUSE, OR RELIANCE ON THE INFORMATION, SERVICES OR PRODUCTS AVAILABLE ON THE MCAFEE SITES, INCLUDING WEBSITES LINKED TO OR ACCESSED FROM THE MCAFEE SITES AND ANY PRODUCTS DOWNLOADED FROM, OR SERVICES ACCESSED THROUGH THE MCAFEE SITES. THIS LIMITATION OF LIABILITY SHALL APPLY WHETHER SUCH CLAIM IS BASED ON WARRANTY, CONTRACT, TORT (INCLUDING NEGLIGENCE), OR ANY OTHER LEGAL THEORY (EVEN IF MCAFEE HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES). THIS LIMITATION OF LIABILITY SHALL APPLY TO THE FULLEST EXTENT OF APPLICABLE LAW.

 

21. Indemnification

 

You agree to defend, indemnify and hold harmless McAfee, its affiliates, licensors and service providers, and its and their respective officers, directors, employees, contractors, agents, licensors, suppliers, successors and assigns from and against any claims, liabilities, damages, judgments, awards, losses, costs, expenses or fees (including reasonable attorneys' fees) arising out of or relating to your violation of these Terms of Service or your use of the McAfee Sites, including, but not limited to, your User Contributions, any use of the McAfee Sites’ content, services and products other than as expressly authorized in these Terms of Service or your use of any information obtained from the McAfee sites.

 

22. Limitation on Time to File Claims

 

ANY CAUSE OF ACTION OR CLAIM YOU MAY HAVE ARISING OUT OF OR RELATING TO THESE TERMS OF SERVICE OR THE MCAFEE SITES MUST BE COMMENCED WITHIN ONE (1) YEAR AFTER THE CAUSE OF ACTION ACCRUES, OTHERWISE, SUCH CAUSE OF ACTION OR CLAIM IS PERMANENTLY BARRED.

 

23. Governing Law

 

These Terms of Service and all claims related to them, their execution, or the performance of the parties under them, shall be governed by and construed in accordance with the laws of the State of California, without giving effect to its conflict of laws provisions or your actual state or country of residence, and shall not be governed by the provisions of the United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, the Brussels or Lugano Conventions, or the Rome or Rome 1 Conventions.

 

24. Waiver and Severability

 

No waiver by McAfee of any term or condition set forth in these Terms of Service shall be deemed a further or continuing waiver of such term or condition or a waiver of any other term or condition, and any failure of McAfee to assert a right or provision under these Terms of Service shall not constitute a waiver of such right or provision.

 

If any provision of these Terms of Service is held by a court or other tribunal of competent jurisdiction to be invalid, illegal or unenforceable for any reason, such provision shall be eliminated or limited to the minimum extent such that the remaining provisions of these Terms of Service will continue in full force and effect.

 

25. Entire Agreement

 

These Terms of Service, our Privacy Notice and other Policies incorporated by reference constitute the sole and entire agreement between you and McAfee with respect to the McAfee Sites and supersede all prior and contemporaneous understandings, agreements, representations and warranties, both written and oral, with respect to the McAfee Sites.

 

26. Force Majeure

 

Under no circumstances shall McAfee, its affiliates, subsidiaries, or licensors be held liable for any delay or failure in performance resulting directly or indirectly from acts of nature, forces, or causes beyond its reasonable control, including, without limitation, Internet failures, computer equipment failures, telecommunication equipment failures, other equipment failures, loss of data, electrical power failures, strikes, labor disputes, riots, insurrections, civil disturbances, shortages of labor or materials, fires, floods, storms, explosions, acts of God, war, governmental actions, orders of domestic or foreign courts or tribunals, non-performance of third parties, or loss of or fluctuations in heat, light, or air-conditioning.

 

27. Comments and Concerns

 

The McAfee Sites are operated by McAfee, LLC.

 

All notices of copyright infringement claims should be sent to the copyright agent designated in our Copyright Policy in the manner and by the means set forth therein.

 

All other feedback, comments, requests for technical support and other communications relating to the McAfee Sites should be directed to: media@mcafee.com

 

LAST UPDATED: June 14, 2017

Virus Protection Pledge
McAfee Virus Protection Pledge
McAfee Virus Protection Pledge

What is McAfee Virus Protection Pledge?

 

From the moment you subscribe, we’re here to help keep your devices virus-free with our multi-layered protection. We want you to know that you can browse, bank and shop online safely with the knowledge that you have one of the best security services in the world protecting your digital life.

 

The Virus Protection Pledge provides you with the confidence that in the event a supported device gets a virus, a McAfee expert will remove it. If we can’t, we will offer a refund.

 

Our Virus Protection Pledge (VPP) is subject to and governed by the Virus Protection Pledge Terms & Conditions and the McAfee License Agreement.

 

To qualify for VPP and its virus removal and refund features, you must be enrolled in our auto-renewal service and meet the requirements set forth in the Full Terms. Below is a summary of the key terms:

 

  1. VPP is only valid for qualifying products, supported devices and specified languages and countries, as set out in our System Requirements.
  2. Your subscription must be actively enrolled in automatic renewal (turned on) and your account must have a valid credit card, debit card, or other payment mechanism on file. If you opt out of auto-renewal, you will not be entitled to VPP and its free virus removal service and refund features.
  3. To be eligible for the VPP virus removal service and qualify for a refund in the event we cannot remove a virus, you must have a McAfee anti-virus product installed and active on the qualifying device prior to the infection of the virus.
  4. Standalone services and products which do not include AV Protection, such as McAfee WebAdvisor or McAfee True Key, are not covered. Additionally, this Pledge does not apply to small business or enterprise products and services.
  5. A high speed internet connection is required to perform the virus removal service.
  6. Eligibility ends when your paid subscription ends.
  7. You must purchase, renew, or upgrade your subscription directly from McAfee.com; or if you have purchased the subscription from a retailer, valid, current proof of purchase is required. Our refund will be a full refund of the actual price paid for the current subscription term.
  8. Applicable law or regulation(s) of the country in which you reside may limit or alter the availability or scope of the Pledge.

 

THIS REFUND DOES NOT APPLY TO, AND WE ARE NOT RESPONSIBLE FOR, ANY LOSS OR DAMAGES CAUSED BY A VIRUS OR OTHER MALWARE.

 

Virus Protection Pledge – Terms & Conditions

 

If we are unable to remove a virus or other malware from your Qualifying Device protected by our Anti-Virus Software, you are entitled to obtain a refund (the “Pledge”) as described in these Virus Protection Pledge Terms & Conditions (these “Pledge Terms”). These Pledge Terms are subject to and governed by the McAfee License Agreement available on our website which is hereby incorporated by reference. All refunds are expressly conditioned upon your agreement to the McAfee License Agreement and these Pledge Terms.

 

  1. Refund Eligibility 
    In order to be eligible for a refund, you must meet the following conditions:
    1. The Pledge only applies to qualifying device(s) that meet the System Requirements specified in the McAfee License Agreement (each a “Qualifying Device”). Additionally, a high speed internet connection is required.
    2. You must have a McAfee anti-virus product installed and active on the qualifying device which is covered by the Pledge (“Anti-Virus Software”) prior to the infection of the virus. The Anti-Virus Software covered by the Pledge are listed in the System Requirements. The Pledge does not apply to standalone services and products which do not include virus protection, such as: McAfee WebAdvisor, McAfee True Key, McAfee Battery Optimizer, TechMaster PC-Tune Up, McAfee Mobile Security for iPhone and iPad, and McAfee Mobile Security for Android.
    3. Only paid, active subscriptions to Anti-Virus Software are eligible for a refund under the Pledge. Your eligibility for a refund under the Pledge expires upon expiration or termination of the subscription to the Anti-Virus Software.
    4. The Pledge is only valid in the languages and countries we support, as set out in the Virus Protection Pledge entry in the System Requirements. As of the Date Last Updated, this includes: English, in Australia, Canada, India, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, United Kingdom & United States.
    5. The Pledge does not apply to trial subscriptions or free software.
    6. You must purchase, renew, or upgrade your subscription directly from McAfee.com; or if you have purchased the subscription from a retailer, valid, current proof of purchase is required.
    7. Your subscription to Anti-Virus Software must be actively enrolled in automatic renewal. Your account must have a valid credit card, debit card, or other payment mechanism on file with us, and your automatic renewal settings must be turned on. If you opt out of autorenewal, you will not be entitled to the virus removal service or entitled to receive a refund.
    8. Applicable law or regulation(s) of the country in which the Qualifying Device is located may limit or alter the availability or scope of the Pledge.
  2.  

  3. Exclusions

    McAfee is not responsible for, and the refund DOES NOT apply to any loss or damage(s) incurred as a result of viruses. This Pledge applies solely to McAfee’s efforts to remove viruses from a Qualifying Device running Anti-Virus Software. It does not apply to other attacks, security breaches, threats, or damages resulting therefrom. For example, the Pledge will not cover losses or damage resulting from malware or viruses that (i) delete or destroy your data; (ii) modify your files; or (iii) encrypt files on your drive (such as ransomware that uses asymmetric encryption). The only way for you to protect yourself from these types of attacks is frequent back-ups of your data to another device or location. Additionally, this Pledge does not apply to small business or enterprise products and services.

  4.  

  5. Services

    McAfee shall provide the virus removal services as set forth in the Virus Removal Service Terms of Service which is hereby incorporated by reference.

  6.  

  7. Refund

    Annual or Monthly Anti-Virus Software Subscriptions. If you purchased an annual or monthly subscription to Anti-Virus Software, our refund will be a full refund of the actual price paid for the specific Anti-Virus Software subscription in the current subscription term (monthly or annual as purchased).


    Multi-Year Anti-Virus Software Subscriptions. If you purchased a multi-year subscription to Anti-Virus Software for a lump sum price, our refund will be a refund of the actual price paid for the specific Anti-Virus Software subscription.


    Bundled Subscriptions. If you purchased the subscription to Anti-Virus Software as part of a bundle of products/services, your refund will be the price of the Anti-Virus Software as posted on our website, not to exceed the total price paid for that bundle.


    For all subscription types, any savings, rebates, refunds, shipping, handling, and taxes are not refundable, except in states or jurisdictions where shipping and taxes are refundable.

  8.  

  9. Redemption and requesting a Refund

    The process you must follow to redeem the pledge and request a refund is available here.

  10.  

  11. Disclaimer

    While McAfee will make commercially reasonable efforts to remove a virus from your Qualifying Device running Anti-Virus Software, you understand and agree it is possible that a virus may not be removable, and McAfee does not guarantee that it will remove all viruses from your device(s). To the extent permitted by applicable law, McAfee will have no liability for loss of or recovery of data, service, or loss of use of systems(s) or networks arising out of the Pledge or any act or omission, including negligence, by McAfee and/or its representatives. To the extent permitted by applicable law, McAfee reserves the right to refuse, suspend or terminate the Pledge in its sole discretion. The Pledge is not transferable.

  12.  

  13. Questions

    If you have any questions, comments or concerns about these Terms, please contact us at: Support.

 

LAST UPDATED: August 2, 2016.

Redemption and Refund Process for VPP
Redemption and Refund Process for Virus Protection Pledge

  1. Confirm your McAfee Virus Protection Pledge eligibility:

       

    1. Sign in to My Account
    2. Click on the tab of the device you think might be infected
    3. Select Installed McAfee Apps
    4. Look for “Virus Protection Pledge”
  2.  

    If you see... It means...
    Virus Protection Pledge: Available You’re covered with our Virus Protection Pledge
    Virus Protection Pledge: Not Available  You’re not yet covered – sign up for Auto-renewal to enjoy our Virus Protection Pledge

     

    Don’t see anything? Your subscription doesn’t offer our Virus Protection Pledge

     

  3. If you believe your device is infected, please perform a full system scan

       

    1. Start your McAfee product.
    2. Click on the section of the screen labeled “Updates” to run a check for new program and virus definitions.
    3. Click “Scan your PC”. When the new “Scan your PC” section of the program window loads, click “Run a full scan.”
  4.  

     

  5. After running the full scan, if you believe your computer is still infected, please contact  McAfee Support.

 

Once we have determined your device has an infection, our agent will remove the identified malware from your computer. If our agent determines they cannot remove the malware from your machine, you will receive a refund (in accordance with the VPP Terms & Conditions) by:

 

  1. Reversing the original credit card transaction, if McAfee processed the original payment transaction within the last six months;
  2.  

    OR

     

  3. Mailing a check or visa gift card for the amount you paid for the product, if the original payment transaction occurred through a 3rd party, or the payment was processed by McAfee more than 6 months prior.